Jack i däcket

Naccache

Medlem
Gick med
24 Oct 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Tja! Stannade och tankade på vägen hem efter en repa idag och såg det här i backdäcket, är det någonting jag behöver oroa mig över?

unnamed.jpg

Testa att peta i det och se hur djupt det är, och håll koll på däckstryck. Det kan vara en skada som ger upphov till elakheter, eller så kommer det hålla däckets livslängd. Om den börjar vidga sig, eller om det börjar vara en tillstymmelse till bubbla skulle jag direkt byta däcket.
Sedan bör du fråga dig om du kommer oroa dig över däcket, och om ett pilot road kostar så mycket att det inte är värt den pengen för att slippa oron.

Personligen skulle jag inte toppat min R1:a med ett sånt däck i alla fall..................Och ett nytt kostar bara 1500 spänn.

Tack för tipsen, då var det som jag tänkte. Ovärt att chansa, trist på ett däck som bara gått 400 mil :huvet

Såvida jacket inte är ända in till corden, så är det ingen större fara att köra normalt med däcket.
Kolla djupet på jacket och försök lysa ner med tex en LED-lampa för att se ordentligt.

Efter 400 mil ska det ju vara slut, du är för snäll på gasen:D

Eller så kör han med rätt däck till rätt användningsområde, ingen mening med supersportgummi vid gatåka. Är väl ett PR3 detdär, klarar lätt 1500mil

Jag hade nog kört med det om det inte var uppenbart att korden var skadad, typ så att man kan se ett jack i korden utifrån.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...