Jaaaaa!

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Äntligen!

Tog jungfrufärden idag :D Så himla härligt, den har stått och väntat sedan augusti, och duktig som man är så har man inte brummat något mer än lite på gården med älsklingen.

Började hemifrån Hagaström och efter lite krokar hamnade vi i Sandviken. Tog oss därefter till Forsbacka där vi letade upp en fin raka där man fick testa bromsarna lite. Lyckades med ett rejält bakhjulssläpp :) Sen blev det landsvägen genom Valbo från Forsbacka hem till Haga igen. Kändes en aning (läs: extremt) vingligt första biten, men efter 5.6 mil första gången känner att man har fått in tekniken :) Vill ut och åka meeeeeeeeer :)

Mötte ganska många sporthojar, någon härifrån? Själv åkte jag hojen som syns på avaten i en svart roof-hjälm med vita stripes samt ett silver-svart ställ.

Ha det så bra och ta det lugnt!

Jag var också ute för första gången idag :)

Min garageport ligger på skuggsidan så det är ett stort block med is framför som inte smält bort än. Fast det gick att ta sig ut.

mb skrev:
Jag var också ute för första gången idag :)

Min garageport ligger på skuggsidan så det är ett stort block med is framför som inte smält bort än. Fast det gick att ta sig ut.

Du har körkort sedan tidigare va? Tog första turen med grönskylt jag :D

Accelerated skrev:
Du har körkort sedan tidigare va? Tog första turen med grönskylt jag :D
Japp, 8:e säsongen nu. Trodde du menade första turen för i år.

Minns väl första gången jag var ute och övningskörde, helt klart en av höjdpunkterna i livet :yoparty

mb skrev:
Japp, 8:e säsongen nu. Trodde du menade första turen för i år.

Minns väl första gången jag var ute och övningskörde, helt klart en av höjdpunkterna i livet :yoparty

Nej för mig var det first time ever :) satans kul var det, men det kommer bli roligare när man fått upp balansen etc.

Accelerated skrev:
Nej för mig var det first time ever :) satans kul var det, men det kommer bli roligare när man fått upp balansen etc.

kan säga som så att, jag körde min andra lektion på körskolan idag....jag vet att de e lite löjligt å säga detta, till alla dessa "stora gossar" som kommer kanske läsa detta men men...asså att få åka hoj helt själv det va extremt för min del :yoparty kom tillbaka till skolan, å de första jag tänkte på när jag drog av mig hjälmen var: FYFAN!! vad jag INTE kommer ångra mig, när jag får mitt kort :D :D de va helt galet... sitter framför datorn, men mina tankar e kvar på hojen :tungan

Riddick skrev:
kan säga som så att, jag körde min andra lektion på körskolan idag....jag vet att de e lite löjligt å säga detta, till alla dessa "stora gossar" som kommer kanske läsa detta men men...asså att få åka hoj helt själv det va extremt för min del :yoparty kom tillbaka till skolan, å de första jag tänkte på när jag drog av mig hjälmen var: FYFAN!! vad jag INTE kommer ångra mig, när jag får mitt kort :D :D de va helt galet... sitter framför datorn, men mina tankar e kvar på hojen :tungan

Ändå är ju körskolan ingenting mot hur det är i verkligheten, jag hade ju nästan ångest på skolan för att man satt där på en iofs rätt slö hoj men iaf, det enda jag ville var ju att dra rullen i botten emellanåt. Första veckan med kort var jag ute till 1-2 på natten varenda dag o körde hoj :tuttar

Coola Ola skrev:
Ändå är ju körskolan ingenting mot hur det är i verkligheten, jag hade ju nästan ångest på skolan för att man satt där på en iofs rätt slö hoj men iaf, det enda jag ville var ju att dra rullen i botten emellanåt. Första veckan med kort var jag ute till 1-2 på natten varenda dag o körde hoj :tuttar

hehe.. jo jag vet, och jah kan tänka mig hur det kommer bli för mig när jag får mitt kort, kommer nog inte sova många timmar på nätterna :tungan
men som sagt,för mig som bara har åkt bil, å moppe (om vi nu ska räkna fordon på 2 hjul) så var det en jävla upplevelse!! men men..jag kan inget annat än att vänta å bli klar med kortet, SEN kan jag dra på lite mer iaf :tummenupp

Riddick skrev:
FYFAN!! vad jag INTE kommer ångra mig, när jag får mitt kort :D :D de va helt galet... sitter framför datorn, men mina tankar e kvar på hojen :tungan

Låter lovande! *En som börjar på körskola inom kort*

skoteridioten skrev:
Låter lovande! *En som börjar på körskola inom kort*

jag har inte fått kortet än som sagt, men jag kan nästan redan nu lova dig att du kommer INTE bli besviken ifall du tar A-kort :yoparty

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8