Ja Vill Ha 125cc, HjÄlp Mig!!!

Hultan skrev:
Över furtio kusar i en 125:a?!
Kan det stämma det?

Jepp det kan det, crossen min (125a) har strax runt 40hp lite över kanske.

Gas gas sm 125 har runt 40 den med.
 
Över 40 hästar på veven och enligt tillverkarna. Ta en titt i typ lelleskatalogen eller nått så finns det säkert nån moppe cylinder som det står att den ska ge typ 13 hästar , inte direkt sant.
Prova att bänka så får vi se hur många hästar det blir på bakhjulet.
Din är ju en renodlat enduro , inte konstigt att den varvar som ett as.
 
Solid snake skrev:
Enduro varvar mindre än en cross. :fakta
Fortfarande låg utväxling :7peta .
Har för mig att dom bänkade dom nya crossarna i nått nummer av Bike , runt 30hästar gav dom på slangen har jag för mig.
 
marcus_136 skrev:
Fortfarande låg utväxling :7peta .

Varvar fortfarande mindre. :7peta

Tror du att du kan ligga o köra novemberkåsan på 10000rpm konstant eller?

Dom varvar ju mindre för att den ska hålla lite bättre än en cross o kunna köras längre utan kolvbyte och oljebyte. :7peta
 
Solid snake skrev:
Varvar fortfarande mindre. :7peta

Tror du att du kan ligga o köra novemberkåsan på 10000rpm konstant eller?

Dom varvar ju mindre för att den ska hålla lite bättre än en cross o kunna köras längre utan kolvbyte och oljebyte. :7peta

Det råkar inte vara så att dom kapat ner på effekten lite för att få ett bättre register , och då varvar den inte lika mycke på topp :hihi .
 
Hultan skrev:
Över furtio kusar i en 125:a?!
Kan det stämma det?

Inget så märkvärdigt med 40 hk i en 125 cc. Titta bara på moto gp hojarna, har väl runt en 60 hk, eller något liknande.
 
Solid snake skrev:
Varvar fortfarande mindre. :7peta

Tror du att du kan ligga o köra novemberkåsan på 10000rpm konstant eller?

Dom varvar ju mindre för att den ska hålla lite bättre än en cross o kunna köras längre utan kolvbyte och oljebyte. :7peta



Är det inte snarare så att dom gjort en motor med mer vrid för att lättare kunna manövrera i skogspartierna, dvs utan enorm effektpuckel?
 
cRoC skrev:
Är det inte snarare så att dom gjort en motor med mer vrid för att lättare kunna manövrera i skogspartierna, dvs utan enorm effektpuckel?

Jo, men det är ju det marcus vägrar finna sig i för han säger att den varvar som ett as, jag vet att den varvar som fan i 120 men vafan annars e den lågvarvande.

Det är svårt o köra med en högvarvsmotor i skogen med enorm effektpuckel o drevad för att enbart axxa o uila.

Fjädringen är också annorlunda för att inte studsa över rötter o små hål i marken.
 
Solid snake skrev:
Jo, men det är ju det marcus vägrar finna sig i för han säger att den varvar som ett as, jag vet att den varvar som fan i 120 men vafan annars e den lågvarvande.

Det är svårt o köra med en högvarvsmotor i skogen med enorm effektpuckel o drevad för att enbart axxa o uila.

Fjädringen är också annorlunda för att inte studsa över rötter o små hål i marken.


jag körde med din gammelskorv i skogen :4skrika
 
H4 skrev:
Inget så märkvärdigt med 40 hk i en 125 cc. Titta bara på moto gp hojarna, har väl runt en 60 hk, eller något liknande.

Inget märkvärdigt? Vilken gathoj har 40hk på slangen? En GP hoj är ju verkligen inget märkvärdigt heller? Deras effekt ligger på ca. 50hk. Sök och du skall finna.

Edit: Nu pratar vi 125cc, inte större.
 
Itacha75 skrev:
Inget märkvärdigt? Vilken gathoj har 40hk på slangen? En GP hoj är ju verkligen inget märkvärdigt heller? Deras effekt ligger på ca. 50hk. Sök och du skall finna.

Edit: Nu pratar vi 125cc, inte större.


Har för mig att dom har 45-50 på slangen?
 
Itacha75 skrev:
Inget märkvärdigt? Vilken gathoj har 40hk på slangen? En GP hoj är ju verkligen inget märkvärdigt heller? Deras effekt ligger på ca. 50hk. Sök och du skall finna.

Edit: Nu pratar vi 125cc, inte större.

Är en cross en gathoj? Fan heller.

Dessutom har jag hört enligt kommentatorn på Eurosport att dessa har 60 hk, vet inte om det är i motorn eller bakhjulet.
 
H4 skrev:
Är en cross en gathoj? Fan heller.

Dessutom har jag hört enligt kommentatorn på Eurosport att dessa har 60 hk, vet inte om det är i motorn eller bakhjulet.

Motorn såklart, dom har runt 50 till 54 på hjulet.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top