ja se godag stefan

crashtestdummy skrev:
hehe. ballt.
fast ballast är nog sjömålsrobot 15... den klyver finlandsfärjor i en smäll :yoparty
Njae.... En mindre korvett kanske den kan slå igenom men inte en finlandsbåt.

Coolast är faktiskt den robot som heter KEPD 350 (KEPD står för Kinetic Energy Penetrator Destroyer) och som ibland kallas för Taurus. Den får jänkarnas Tomahawk att framstå som ett fyllo med ögonbindel. Fördelen Tomahwaken har är att den kan skjutas från stationära ramper medans KEPD'en släpps från flygplan.
Den jobbade jag med i ett år ungefär.

Supermoto skrev:
Jag jobbar just nu med en PV-robot som heter NLAW.
Jag gör mjukvaran i zonröret. Alltså den del av vapnet som avgör om man ska smälla eller ej. Enkelt uttyckt. Har en bunt sensorer till min hjälp.
om det har samma goa tryck som grg så har man äntligen kombinerat grg:ts manlighet med effektivitet och precision... fränt... är det någon som tvivlar på att jag dragit av ett par fullbumpor... :tungan

Supermoto skrev:
Njae.... En mindre korvett kanske den kan slå igenom men inte en finlandsbåt.

Coolast är faktiskt den robot som heter KEPD 350 (KEPD står för Kinetic Energy Penetrator Destroyer) och som ibland kallas för Taurus. Den får jänkarnas Tomahawk att framstå som ett fyllo med ögonbindel. Fördelen Tomahwaken har är att den kan skjutas från stationära ramper medans KEPD'en släpps från flygplan.
Den jobbade jag med i ett år ungefär.
tänk på att bepansringen i vattenlinjen är något mindre på fyllepråmen jämfört med kustkorvetter. vi kan prova, om du inte tror att det går.. jag säger att det går. 20 spänn??
:D

anol70 skrev:
om det har samma goa tryck som grg så har man äntligen kombinerat grg:ts manlighet med effektivitet och precision... fränt... är det någon som tvivlar på att jag dragit av ett par fullbumpor... :tungan
måste erkänna att det blev lite pubertalt... :3freak

Kjelle skrev:
Varför har den ansiktsskydd i frigolit? Är det för att få ner vikten? :va :D
Det är ett transport/drulleskydd. Alltså om nån skulle tappa den tar inte mina fina kort som sitter där innanför skada (jag tror det är så).

crashtestdummy skrev:
tänk på att bepansringen i vattenlinjen är något mindre på fyllepråmen jämfört med kustkorvetter. vi kan prova, om du inte tror att det går.. jag säger att det går. 20 spänn??
:D
Visst är den det men köttbåten är SÅ JÄVLA bred att det inte kommer gå pga det. Har du sett filmen när det skjuts skarpt på nån båt utanför USA? Jävlar vilken smäll....

Supermoto skrev:
Visst är den det men köttbåten är SÅ JÄVLA bred att det inte kommer gå pga det. Har du sett filmen när det skjuts skarpt på nån båt utanför USA? Jävlar vilken smäll....
ja jag har sett en film där dom skjuter undan vattnet under en stor båt som går av och sjunker väldans fort. men du som jobbar på bofors/saab måste ju ha massa amverkansfilmer... som jag vill se. allt STRF 9040 90105 etc mottages VARMT.
:)

Bara på Sporthoj.com kan en tråd om söta oskyldiga tuppar och traktorer övergå i krigsmatriel och lumparsnack.

crashtestdummy skrev:
ja jag har sett en film där dom skjuter undan vattnet under en stor båt som går av och sjunker väldans fort. men du som jobbar på bofors/saab måste ju ha massa amverkansfilmer... som jag vill se. allt STRF 9040 90105 etc mottages VARMT.
:)
Låter som ett torpedskott tycker jag. De har coooooola motorer. Skitsmå och går under vatten men levererar HUR MYCKET effekt som helst :yoparty

Stefan skrev:
Bara på Sporthoj.com kan en tråd om söta oskyldiga tuppar och traktorer övergå i krigsmatriel och lumparsnack.
Visst är det HÄRLIGT :banana

anol70 skrev:
dagens jordbruksredakap... en liten John Dyr...

Jag har väl för i helvete sagt att traktorer ska vara röda :4skrika
Tröskor däremot ska va gröna, ljusgröna.

Bifogat

• Lexion570.jpg
    Lexion570.jpg
    22.7 KB · Visningar: 35
  • MX270-2.jpg
    MX270-2.jpg
    25.2 KB · Visningar: 37
  • claas&case.jpg
    claas&case.jpg
    27 KB · Visningar: 32
Stefan skrev:
Jag har väl för i helvete sagt att traktorer ska vara röda :4skrika
Tröskor däremot ska va gröna, ljusgröna.
jaha, det är färgen som avgör vilken traktor man ska ha... låter ungefär som när tjejer väljer bil... :tuttar jag trodde att priset och storlek var mer avgjörande...

anol70 skrev:
jaha, det är färgen som avgör vilken traktor man ska ha... låter ungefär som när tjejer väljer bil... :tuttar jag trodde att priset och storlek var mer avgjörande...
Nänä, storlek och pris är ointressant när man väljer traktor.
Huvudsaken är att den är röd och ser bra ut utanför Sibylla.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!