Lipa inte, av dina berättelser av hur du körde så ska du inte ha kort -än!
Min trafiklärare var stenhård på följande saker: Skär alltid kurvor och använd hela körbanan om du har fri sikt("landsväg" då såklart), aldrig för låg fart, hellre 55 än strax under 50 osv. Är det 110 på motorvägen du ska svänga ut på ska du inte ha 1kilometer under 110 när du svänger ut, och du ska svänga ut direkt när det heldragna slutar(jävlar vad man fick plåga den stackars strypta ER-5.an jag övningskörde på för att klara det), samma sak vid avfart från motorväg, inte en kilometer ska du minska farten innan du svängt ner på avfarten. På grusväg ska du ha bra tempo, det visar att du kan hantera hojen, men håll hastighetsgränsen någorlunda. Hellre kolla på trafiken än hastighetsmätaren.
Min trafiklärare var stenhård på följande saker: Skär alltid kurvor och använd hela körbanan om du har fri sikt("landsväg" då såklart), aldrig för låg fart, hellre 55 än strax under 50 osv. Är det 110 på motorvägen du ska svänga ut på ska du inte ha 1kilometer under 110 när du svänger ut, och du ska svänga ut direkt när det heldragna slutar(jävlar vad man fick plåga den stackars strypta ER-5.an jag övningskörde på för att klara det), samma sak vid avfart från motorväg, inte en kilometer ska du minska farten innan du svängt ner på avfarten. På grusväg ska du ha bra tempo, det visar att du kan hantera hojen, men håll hastighetsgränsen någorlunda. Hellre kolla på trafiken än hastighetsmätaren.