Ja, min hoj är också stulen

OLJEKYLD GSXR skrev:
Än en gång är det bevisat att man borde köra GS550E-82 istället för Gixxer 1000-03.

aghhh! DEPRESSION! :näsblod :död :( Jäkligt illa Per, beklagar! Du kommer INTE att komma över det, jag lider fortfarande över min stulna R1 sen två år tillbaka. Hoppas du har något att åka på tills försäkringsbolagen får tummen ur!

Köp en ny + DV-kamera för försäkringspengarna, ställ på samma ställe, filma + bevaka o ge igen när de väl kommer tillbaka!

Råkade ut för samma grej när jag var och hälsa på polarn i sthlm. Kom ut på parkering å hojen var borta. Den hittades senare total kvadad i Alby två veckor senare. Det är verkligen så jävla trist. Lider med dig massor.

gamle svarten skrev:
nu får dom fan ge sig.... är det inte nån här på sporthoj som har ett tyst larm med GPS funktion?

Guard systems koncept för 4500:- som erbjuder positionering av stulna fordon ter sig allt mer o mer prisvärt. Då får man med största säkerhet åtminstone tillbaka fordonet.

jP skrev:
Guard systems koncept för 4500:- som erbjuder positionering av stulna fordon ter sig allt mer o mer prisvärt. Då får man med största säkerhet åtminstone tillbaka fordonet.

Hm. Undrar hur pass exakt det där funkar när hojen står inne i ett garage?

Det är ta mig *** inte sant. :huvet DIN med?! :mad:
Det tar ju snart bort hela glädjen om man aldrig kan få ha sakerna ifred. Man vågar ju knappast ta hojen till Mcd längre. Drive thru då möjligen...
Det var ju nära att någon tog min med förra veckan. På natten då visserligen..

Vart finns marknaden för alla stulna hojar? Dags att de som tidigare kollade införsel av sprit börjar kolla utförsel av stöldgods i stället kanske? Och vart är blåvit när de bevisligen behövs?

Lider OERHÖRT med dig.

Lycka till med försäkringsbolag mm!

Stackare om jag skulle se dom j*vlarna så :fatta!

Måste kännas jävligt nu :gnissla men det finns inte så mycket att göra en att leta efter den !

Mvh Orre

Fan Per, inte din hoj också. Jag lider med dig, funkar gammelgixxern så att du har något att åka på iaf?

Verkligen otrevligt. Var det bara en tillfällighet, typ fel ställe på fel tid, eller fanns det något mönster? Brukar du parkera på samma ställe vid samma tid? Hade du lås och i så fall vilket/vilka. Ursäkta mina frågor men jag undrar hur pass välplanerade tjuvarna är.

Plåtniklas skrev:
Hm. Undrar hur pass exakt det där funkar när hojen står inne i ett garage?

Eftersom de inte använder GPS utan en radiobaserad lösning så tränger signalerna även igenom garageväggar/tak (inom rimliga gränser). Men målet är givetvis att söka upp fordonet INNAN tjuvarna har hunnit transportera det för arkivering i något garage eller estlandsfärja.

jP skrev:
Eftersom de inte använder GPS utan en radiobaserad lösning så tränger signalerna även igenom garageväggar/tak (inom rimliga gränser). Men målet är givetvis att söka upp fordonet INNAN tjuvarna har hunnit transportera det för arkivering i något garage eller estlandsfärja.

Jag har en sådan där spårsändare liggandes nu sen jag sålde min sporthoj. DR:en kan jag inte gömma sändaren på. Någon som har en hoj vi kan aptera som lockbete och ställa ut på gatan? :banana

Spinky Spendrup skrev:
Jag har en sådan där spårsändare liggandes nu sen jag sålde min sporthoj. DR:en kan jag inte gömma sändaren på. Någon som har en hoj vi kan aptera som lockbete och ställa ut på gatan? :banana

låter som en kul grej jag tar med teleskopbatongen :tungan
blev själv av med en 02:a

Lider med dig som fan, och fy fan va snygg den är på bilden också! :(

Frågan är om det är folk med trafik eller som kör bana som tar den eller ligor som slänger över dom till gamla östblocket eller ska vi kalla dom för nya respekterade européer. :crash

wader skrev:
låter som en kul grej jag tar med teleskopbatongen :tungan
Eh... lugna puckar nu.

Man kan inte söka upp den själv, man ringer upp bolaget som man hyr den av om något snos. De startar sedan en sökning som involverar en del personer, hittas objektet så meddelas polisen. Så nej, det är ingen "Pöbel autorouter" om vi säger så...

Mer o mer glad över att jag inte bor i Stockholm. Säger som olje..... om jag kommit på några som försökte sno någon av mina cyklar hade jag åkt dig för mord.

VAd ska man säga?? kan inte göra mera än att säga som någon innan.. det tar LÅNG tid innan det läker såren om det någonsin gör det.. blev av med min moppe när jag var 15 den glömmer jag aldrig....

Hoppas att det löser sig :yoparty

Jag bor i samma kvarter bara runt hörnet från dig. Min stals för 3 veckor sen där. Stod den på mc-parkeringen där? Ska hålla utkik men den lär vara borta eller sönderkörd.

Nä nu jävlar!

Ursäkta ordvalet, men helt allvarligt; vart är vi på väg i vårt avlånga land egentligen?

Jag har aldrig varit med om någon fordonsstöld..ännu. Och jag hoppas verkligen inte att jag får vara med om någon heller.

Man blir ju så förbannad att det gör ont i en.

:(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...