Ja, jag tjatar!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Men det skiter jag i, för jag har åkt hoj idag igen och är såååå lycklig! Blev hämtad av Tom vid 10.30 för vidare transport till garaget där min gubbe stod och trampade med Macadam-svålarna, ivrig att få komma ut och skava gummi mot asfalten. Medans han stod och rosslade på tomgång så passade jag på att snylta ner mina lås i Toms oändligt stora packväskor, det är inte dumt att ha en buss-förare med i sällskapet!
Vi mullrade iväg till AVA ( får man skriva svordomar på internet?) för att hämta mina gaffelfjädrar som visst hade dykt upp. Väl där så träffar vi både Davo, Relapse och BB, och medans BB jobbar vidare så åker jag, Tom och Relapse hem till det Oljekylda residenset och inmundigar köttbullar och skruv-makaroner. Vid 14-tiden hämtar vi upp lilla BB och vänder våra framhjul mot Köpenhamn, men innan vi når dit så viker vi av i Södertälje för att köra roliga vägar och fika hos Iceman1975.
I Södertälje så vågar en darrig Relapse ge mig nycklarna till hans sprillan nya Triumph Sprint ST, själv får han grensla en trimmad gammal R :D Vi låter Tom ta hand om handledarrollen för BB och gasar iväg ut på en rolig väg. Däcken på STn gillade inte det kalla vädret och visade det högst tydligt genom att vandra betänkligt i varje böj, men känslan i hojen var det inget fel på, bra knuff från botten och skönt chassie och bromsar.
Relapse var inte direkt missnöjd med att köra gammel-R, han gillade vridet i motorn och bromsarna fick klart godkänt. Vi hade ju lite tid att prata, eftersom vårt sällskap körde något långsammare än vad vi gjorde :p Jag fortsatte färden i sadeln på STn nästan hela vägen till Vagnhärad, och trivdes som fisken i vattnet! Mycket bra val av hoj, Relapse, och jag ser fram emot att få prova den igen när man får varva mer än 6000 rpm!
När vi kom till Ismannen så hade han bakat Ballerina och Singoalla :D , precis som jag hade beställt, och det blev mycket hojsnack och ljug i soffgruppen. Efter en stund dök Roffe upp, och vid 17,40 så kändes det som att det var dax att åka hemåt, eftersom jag hade mörkt visir. Passade på att gasa lite på E4 på hemvägen och fick ett brett flin innanför hjälmen. Jag har saknat V&H-vrål hela vintern!!!
Jag hade en väldigt trevlig dag igen, tack Tom för skjuts, tack Relapse för en fin provtur av din ögonsten, tack Iceman1975 för fina hembakade Ballerina :p !
 

Tom

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Bodoe skrev:
Bara en massa text! Inga bilder?!

Så här ska det se ut!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2739
:D

Det hade nog blivit mer bilder om man kommit ihåg att ladda kameran (Kom på det 10 minuter innan jag skulle åka i morse).

Men en bild har jag i alla fall, som visar alla fordon samt en oljekyld biker och en relapse som ser lite fundersam ut (Han drömmer nog om en gammelgixxer :) )
 

Bifogat

  • Åkning 2003-03-22 sh.jpg
    Åkning 2003-03-22 sh.jpg
    65.6 KB · Visningar: 440

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
starclassic skrev:
Hahaha är det Backstreet Boys............sorry....!
Hahahaha! :D :D :D

:tummenupp

Man kan nästan tro det! Ser faktiskt ganska kul ut! Har fler roliga bilder där vi ser ännu roligare ut, får se om jag orkar lägga upp dem!
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Per ... dax för Lunda snart va.. så vi får pressa lite på vägen hem igen... :D
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Japp, det vet du oljedryp,,Är en hejjare till bagare.. :D

Väldigt trevlig med lite folk som kommer på fika..

Men nästa gång ska även JAG sitta på hojen.. :fakta

//Nichlas
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
En får skicka ett tack till alla som gjorde färden så trevlig, och ett särskilt tack till Iceman1975 för att vi fick göra hembesök, och fick hembakta kakor och kaffe. ;) Och stort tack till den Oljekylde för att jag fick bli introducerad i gammelgixxervärlden. Det var en upplevelse att köra en hoj med motor som hade pulver överallt i registret.

Det får vi göra om snart. :tummenupp

/Micke
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top