Ja e int bitter

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Inte alls....

Precis hemkommen från lite skön bankörning med Bike gänget på Gälleråsen. Väl hemma på parkeringen ser jag att skyltarna till min skåpbil blivit stulna.
Om någon råkar se en skåpbil eller annan bil för den del som inte ser ut som min (på bilderna) med reg nr PMD 890 så blir jag inte ledsen om ni råka kasta tegelstenar på den och sen ringer mig på 073-2512227 och berättar var den finns.

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    157.9 KB · Visningar: 103
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    205.3 KB · Visningar: 75
Last edited:
fan att folk inte kan låta bli andras saker....hoppas du får tag i dom!

men en fråga.. vad ska man med någon annans regskyltar till ? trängselskatten eller ? :/

fan att folk inte kan låta bli andras saker....hoppas du får tag i dom!

men en fråga.. vad ska man med någon annans regskyltar till ? trängselskatten eller ? :/

Ja du? Nån snål jäkel som inte vill betala trängselskatt eller p-böter har väl nytta av dom. Eller nått annat busigt småkriminellt elände....
Får väl dra mitt strå i stacket och skänka pengar till välgörenheten genom att beställa personliga skyltar bara för att slippa dubbelkolla vägtullarna framöver...

Ja du? Nån snål jäkel som inte vill betala trängselskatt eller p-böter har väl nytta av dom. Eller nått annat busigt småkriminellt elände....
Får väl dra mitt strå i stacket och skänka pengar till välgörenheten genom att beställa personliga skyltar bara för att slippa dubbelkolla vägtullarna framöver...

ja juste p-böter också, blir mycket jobb för dig om det trillar ner massa böter i brevlådan närmaste dagarna ,måste du överklaga eller liknande eller hur funkar det ?

anmäl skyltarna som stulna. I och med att skyltarna är stöldanmälda blir parkeringsböter, trängselskatt automatiskt avskrivna första året läste jag någonstans men jag är inte helt säker.

Någon annan som mer om detta ?

anmäl skyltarna som stulna. I och med att skyltarna är stöldanmälda blir parkeringsböter, trängselskatt automatiskt avskrivna första året läste jag någonstans men jag är inte helt säker.

Är det så borde ju anmälningarna öka drastiskt :D

Är det så borde ju anmälningarna öka drastiskt :D

Så är det, från och med det datum skyltarna är anmälda stulna slipper man utgifter.

Däremot rikserar man ju att bli stoppad av otrevliga poliser om man kör omkring med skyltar som är anmälda stulna.

Inte automatiskt, tyvärr.
Däremot har man ju ett giltigt skäl till att överklaga allt. Vilket man tyvärr också får göra en stund framöver.

Eller smita från att betala en tankning.

Tyvärr så är det inte så enkelt. Man får överklaga varje bot och trängsel ärende.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti