Ja det gick ju bra...

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Så där ja, sitter man på morgonvkisten hos en gammal klasspolare i Växjö..

Som några av er vet skulle jag dra te Gotland å hämta hem min nya båge, en gsxr.
Jao, planen började ju bra, drog med en vän som kunde köra hem bilen och allt..

Allt gick som det skulle, tankade bilen fullt på jet, köpte lite dricka som vi kunde ha på vägen och gav oss iväg för en kväll ute i Visby för att sedan köra hem dagen efter. Kommer till Alvesta, som ligger utanför Växjö då varningslampan för motorn börjar lysa. Stannar vid kanten och under tiden börjar den också blinka. Låter motorn kylas ner, kollar oljan å lite paranoia-nybörjar-rutiner men inget som jag kan se som är fel.
Startar skiten igen, men det vibrerar mest från motorn, dock bara på de låga varven, men vågade inte köra bilen i risk av haveri så jag ringde bärgaren.
Några tips? :näsblod

Så nu står farsans Hyundai här i Växjö i väntan på Måndag, ska försöka snacka med folket och höra om de inte kan prioritera skiten eftersom jag sitter fast här..

Nu återstår det å se om jag kan ta över mig till Gottland å slagga hos mina kusiner, hade ju vart gött å köra ner bågen om det nu visar sig att bilen behöver någon dag för fixas..

Ett snabbt skrivet inlägg, nu ska jag iväg å köpa frukost!

Varningslampa för motor och då menar du inte oljetryckslampan? Går den på tre cylindrar? Du har något problem med tändingen/tändstift eller motorstyrningen.

Last edited:
Varningslampa för motor och då menar du inte oljetryckslampan? Går den på tre cylindrar? Du har något problem med tändingen/tändstift eller motorstyrningen.

Inte oljan, en annan symbol för "motorfel"
Ringde Dem tidigare imorse och de sa att de kommer kolla det så fort som möjligt efter lunchen. Hoppas verkligen man kan köra ner idag, förlorat tillräckligt med deg på bärgningsbil etc.

Får verkligen hoppas det är något billigare :p

Så blir att hämta gixxern till helgen nu istället....

Vilken oflyt du har med bil och mc.
Hoppas det ordnar sig i alla fall och du får hem hojen så snart som möjligt.

heh jo kan man nog säga va..
Aja, STORT tack till Holmgrensbil som fixade bilen på 2timmar åt mig. Det var tändstift å några tändkablar.. så var man 3000:-(bärgning o rep) fattigare plus mat å skit här.
Aja, drar upp till Gotland på Lördag istället så får bli nästa TT jag är delaktig på.
Stort tack till "Tobbers" på sh med för full förståelse som håller kvar hojen åt mig.

Lite mad nu så bär det hemmåt sen..

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back