Ja då flyger man ut ur boet !!!!!!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Sorry för att det är så ofantligt onödigt och off topic men tvungen att skriva av mig. Fick nyss veta att jag har en lägenhet klar och flyttar nästa vecka !!! :banana :fyllisar

Så jäkla glad, då denna dag har man väntat länge på samt att lägenheten är så perfekt. Mitt i Lund, på en huvudgata så hur centralt som helst, men ändå lugnt då det är högt upp i huset, och hyra under tusenlappen! :) Mer än såhär kan man inte begära :yoparty Sen är det hur sjysst som helst inute också, inte förstor och inte för liten :Bugar

+ att närmsta krog ligger i samma byggnad :lol

Vi ses där ute i den skånska djungeln i höst !

Villee skrev:
... Fick nyss veta att jag har en lägenhet klar och flyttar nästa vecka !!! :banana :fyllisar

+ att närmsta krog ligger i samma byggnad :lol

...Får gratulera! :tummenupp Kanske ska rigga en vadslagning:
När kommer det vara förvandlat till en unkislya med burkar och pizzakartonger!? hehe
...eller du kanske är pedant?

korvgubbe skrev:
...Får gratulera! :tummenupp Kanske ska rigga en vadslagning:
När kommer det vara förvandlat till en unkislya med burkar och pizzakartonger!? hehe
...eller du kanske är pedant?

Hehe, ska försöka hålla det lite rent, men lär ju bli lite röj första tiden iaf :fyllisar

Sen är det bara en etta så är det lätt att städa också :tummenupp , tidigare man ordnat partajer i familjens villa har det varit mindre trevligt städa ett par hundra kvm när man e bakis :död

Villee skrev:
Hehe, ska försöka hålla det lite rent, men lär ju bli lite röj första tiden iaf :fyllisar

Sen är det bara en etta så är det lätt att städa också :tummenupp , tidigare man ordnat partajer i familjens villa har det varit mindre trevligt städa ett par hundra kvm när man e bakis :död

Klä alla möbler i galon så är det bara å skölja av med slang på söndag morgon!
:tummenupp

Får gratulera 2fast4hjo oxå! ...jagar själv nytt boende.. eller själv och själv. Jag och tösabiten. Men radhus och villor runt sthlm är ju inte allt för billiga tyvär.. *sucka*

Villee skrev:
Sen är det bara en etta så är det lätt att städa

Lättare att stöka till också, räcker med att man lägger dagens skörd av reklam på bordet och dagens kalsonger på golvet så ser det ut som skit :mad:

Kanske e kallingarnas fel? :rolleyes:

1000 spänn i centrala Lund? Åh tjena! Dusch i källaren, BRF och släktingar med tumme med bostadsmarknaden? :D

Grattis, hoppas du kan stå ut med studenterna!

/Fredrik, som avtjänat tre år i Lund med boende på det exklusiva kurhotellet Sparta

ft skrev:
1000 spänn i centrala Lund? Åh tjena! Dusch i källaren, BRF och släktingar med tumme med bostadsmarknaden? :D

Grattis, hoppas du kan stå ut med studenterna!

/Fredrik, som avtjänat tre år i Lund med boende på det exklusiva kurhotellet Sparta

Hehe, jepp 980 faktiskt, det finns butiker i byggnaden som gör det så billigt. Det är på en gågata, om du vet vart mormors bageri ligger, rätt nära järnvägsstationen. Duschen var riktigt fin och rymlig för att vara en etta, tom. bättre än många av tvåornas duschar. BRF dock och helt själv ordna jag inte detta måste jag medge.

Inga problem med studenterna då jag själv ska utgöra en del av denna glada skara! Sparta verka ju trevligt försökte också få där först, men utan lycka. Ska plugga ekonomi och då är det ju minst sagt nära till Sparta.

Villee skrev:
Nämnde jag att jag har gratis parkering inkluderat i hyran + stora förrådsutrymmen :D

Dra åt helvete! Folk betalar förmodligen mer för bara parkering därinne! :D

Du vill gärna slippa bo på Sparta faktiskt. Motion är nyttigt och Tunavägen är bara lång uppför...

"Jag vill inte bli, jag vill inte bli, jag vill inte bli tråkig ekonom..." *nynnar* Dags för rosa skjorta nu då? ;)

/Fredrik

Trodde inte såna hyror fanns. Här går ett korridorsrum snart på 3 papp :gnissla

Betalar summa kardemumma 2700 själv inkluderat el, vatten, möbler, garage och bredband samt subtraherat för bostadsbidraget.

ft skrev:
Dra åt helvete! Folk betalar förmodligen mer för bara parkering därinne! :D

Du vill gärna slippa bo på Sparta faktiskt. Motion är nyttigt och Tunavägen är bara lång uppför...

"Jag vill inte bli, jag vill inte bli, jag vill inte bli tråkig ekonom..." *nynnar* Dags för rosa skjorta nu då? ;)

/Fredrik

Hehe ja det bästa är väl att jag kanske inte ska ha bil och då kan jag HYRA UT P-platsen! Då blir min hyra typ 500 spänn om inte mindre :D

Sen är det ju inte alltför långt men iaf. lite motion att cykla till EHL.

Jag tänkte pröva hur ekonomi är, kanske börja plugga juridikprogrammet nästa vår och pröva på det också. Rosa skjorta är vardag i finförten i sthlm där jag nu bor. :tummenupp

mb skrev:
Trodde inte såna hyror fanns. Här går ett korridorsrum snart på 3 papp :gnissla

Betalar summa kardemumma 2700 själv inkluderat el, vatten, möbler, garage och bredband samt subtraherat för bostadsbidraget.

Jo men om dina föräldrar betalar en lägenhet åt dig så blir hyran mindre...

du skämta aprillo ? Antingen har du FETA kontakter, eller så har du hyrt in dig som toyboy hos ngn leder-mann :)

Hittar du fler liknande "kontrakt" liggandes så hör av dig till mig !

Grattis i vilket fall, du kommer att bo skitfint därnere på stan. :yoparty :D :D :D :D

Och det är inte så långt till EC... Max 10 minuter att gå.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back