J&D LC-3 en bra gitarr?

Ja varför inte en Epiphone om du bara vill lägga runt 3000? Min Epi-Les Paul var klart godkänd, dock utan det riktigt feta Gibsonhänget.

Är det inte lätt att tröttna på en Ibanez RG med licensstall om man är nybörjare? :confused:
Jag tröttnade lite halvt på min RG550, skön helt klart men vilket evigt skruvande på detta stall. Fast det kanske bara var jag som inte visste bättre.

Tysken skrev:
Ja varför inte en Epiphone om du bara vill lägga runt 3000? Min Epi-Les Paul var klart godkänd, dock utan det riktigt feta Gibsonhänget.

Är det inte lätt att tröttna på en Ibanez RG med licensstall om man är nybörjare? :confused:
Jag tröttnade lite halvt på min RG550, skön helt klart men vilket evigt skruvande på detta stall. Fast det kanske bara var jag som inte visste bättre.

Okej, Epiphone är alltså bra prylar men lite dyrare då förstås. Skulle ni föredra en Epiphone SG före en J&D Les Paul?

Vill inte hålla på att skruva så en Ibanez RG verkar gå bort? Även de som gillar dem skruvar tydlien en del på stallet.

Lurch skrev:
Okej, Epiphone är alltså bra prylar men lite dyrare då förstås. Skulle ni föredra en Epiphone SG före en J&D Les Paul?

Vill inte hålla på att skruva så en Ibanez RG verkar gå bort? Även de som gillar dem skruvar tydlien en del på stallet.

Jag tror att de är ganska likvärdiga, även om Epiphone är ett namn som i alla fall förr innebar kvalitet, kanske fortfarande på sina dyra modeller.

Som sagts innan, prova och känn, ljud, känsla, arbete på detaljer mm. Epiphone är kända för att ha ett tråkigt ljud på sina Gibsonmodeller, så skall du behöva byta mickar så är det genast några tusingar till.

akta dig för snik epiphoner bara! 2 killar i gamla designklassen byggde egen elgura o köpte en epiphine sg för o racka delar...kroppen var i plywood....

ps ursäkta dålig stavning, äter frukost nu :P

Lurch skrev:
Är det på Musikanten du har varit och spanat på gura eller?
Jag tror att de tog 2795kr för den där J&D.
Kolla då t.ex. på den här: http://www.musikborsen.se/
De har Epiphone från ca 2000kr och uppåt.

Synd att gitarrbutiken bredvid gamla Saga la ner, de var grymma på gitarrer. Och dessutom var de en av de svenska butiker som sålde flest Epiphone bara något år efter att de startat. Men annars så är Musikanten den (i mitt tycke) mest kompetenta musikaffären i ösd.

hade en exakt en sån innan som extra gitarr satte på gibson mickar på den funkade rätt bra tror jag sålde den för typ 2500. bra nybörjar gitarr

/// Henke

Lurch skrev:
Jag slog till, fick bra pris och en phet stärkers på köpet!

.

Åh en sån där marshall har jag haft! Fast jag hade en dubbelstack! Perfekt som övningsstärkare hemma i lägenheten medan man har jättestacken i replokalen.

Hmm... är man rökt? 33 år och hårdrockare och liiiite sugen på att testa. Jävla helsike att man inte tog gitarr när man gick i skolan. Finns det vettiga DVD:er eller liknande för att lära sig själv hemma? Har Gitarrdoktorn i samma hus och Förstärkardoktorn tvärs över gatan så det är ju nära att sälja tillbaka grejerna när man gett upp... Vad tror ni?

Nicke skrev:
Hmm... är man rökt? 33 år och hårdrockare och liiiite sugen på att testa. Jävla helsike att man inte tog gitarr när man gick i skolan. Finns det vettiga DVD:er eller liknande för att lära sig själv hemma? Har Gitarrdoktorn i samma hus och Förstärkardoktorn tvärs över gatan så det är ju nära att sälja tillbaka grejerna när man gett upp... Vad tror ni?

Att lära sig grunderna för att lira rockgitarr är ganska lätt om man inte är totalt tondöv.

Mitt tips är att börja lära dig riff till låtar du gillar, det är det roligaste sättet att lära sig på, det går att hitta tabulatur till det mesta på nätet.

Nu jävlar!

Blev en beggad Epiphone Les Paul, en Laney HC-10 stärkare, en Fender nybörjarkurs på DVD och en Zoom 505 II effektpedal eller vad det nu heter. 3850 pesos för hela klabbet så nu är det bara att köra. Är jag inte gitarrgud innan kvällen är slut så får det vara! :D

Nicke skrev:
Nu jävlar!

Blev en beggad Epiphone Les Paul, en Laney HC-10 stärkare, en Fender nybörjarkurs på DVD och en Zoom 505 II effektpedal eller vad det nu heter. 3850 pesos för hela klabbet så nu är det bara att köra. Är jag inte gitarrgud innan kvällen är slut så får det vara! :D

Gött! Lycka till!

Nicke skrev:
Nu jävlar!

Vrid upp disten och lär dig några power-chords så är du kung sen! :yoparty

Hehe, jag kan E, A och D chordsen så jag är helt grym redan! :tungan

Tysken skrev:
Vrid upp disten och lär dig några power-chords så är du kung sen! :yoparty

Jag började med el-gura för 1 månad sedan. Innan har jag lirat aukustiskt sedan förra nyåret och jag blir 30 i år. Det är aldrig för sent att börja:)

Det blev en sådan här...

0132004_xl.jpg

Mingves skrev:
Jag började med el-gura för 1 månad sedan. Innan har jag lirat aukustiskt sedan förra nyåret och jag blir 30 i år. Det är aldrig för sent att börja:)

Det blev en sådan här...

Vilken PIMP GURA!!!

Själv ska jag nog se mig om efter en guild starhejohå 1960a...Provade o jämförde ljudet mot massa guror (rg470,fender elite stratocaster-83,G&L Tele, Rickenbacker,Ovation)

Inget kommer i närheten av de där PAF mikarna!

VILKET HÄNG!! :kär

Superbee skrev:
Vilken PIMP GURA!!!

Själv ska jag nog se mig om efter en guild starhejohå 1960a...Provade o jämförde ljudet mot massa guror (rg470,fender elite stratocaster-83,G&L Tele, Rickenbacker,Ovation)

Inget kommer i närheten av de där PAF mikarna!

VILKET HÄNG!! :kär
Jajamensan, det är en äkta pimpgura i LTD edition.
Jag spelar som en gud på den;)
Två månader efter att jag köpt den hittade jag en assnygg mex Tele med en humbucker och en single coil. Men min guldgura byter jag inte bort.

///M

Har en J&D hemma, fast en elbas.
Märket lämpar sig nog till nybörjare, för jag har då inte haft några problem och iallafall basen har låtit ok :)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back