J C Exhausts, någon som känner till dom?

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Funderar på att köpa en ljuddämpare från J C Exausts. Jag hade tänkt mig en GP Extreme (se bild). Dom är billiga, 2000 - 2500 med frakt, ser bra ut, och låter förmodligen ganska mycket (mitt nuvarande Leo Vince SBk låter tamt). Men frågan e om det något att ha?

Någon med erfarenheter eller kommentarer/tankar??

Länk: http://jcexhausts.co.uk/

Bifogat

• jc.jpg
    jc.jpg
    86.3 KB · Visningar: 85
Det var bland dom fulaste eftermarknads-ljuddämparna jag har sett.
Vill du ha mer ljud är det väl lättare att modda det som sitter på din hoj?

Om jag inte gissar fel nu, men jag tror att denna burk är avsedd för bana eller dylikt...

Och glöm förihelvete inte reflexvästen... :tummenupp

Om jag inte gissar fel nu, men jag tror att denna burk är avsedd för bana eller dylikt...

Och glöm förihelvete inte reflexvästen... :tummenupp

Jo, det är inte säkert att det blir godkända ljuddnivåer med db-killern i...

Last edited:
J C Exhaust

D B Killer Baffle
To mute the sound to an acceptable level
Our Cans are not marked road legal or for race use
Dependant on bike and mods cans shorter than 330mm will not usually be road legal even with the baffle

Bara Så att du vet:D

Där finns inte en bana som släpper in dig med den där och besiktningen lär skratta åt dig. Men vill du absolut ha mycket bröl och står ut med att liten dämpare på standardavgas är det töntigaste sen kolfiberlookaliketejp så varför inte....

Där finns inte en bana som släpper in dig med den där och besiktningen lär skratta åt dig. Men vill du absolut ha mycket bröl och står ut med att liten dämpare på standardavgas är det töntigaste sen kolfiberlookaliketejp så varför inte....

Hur menar du?

Tycker små är snygga fast utblåset på just denna dämparen va rätt fult.

Hur menar du?

Tycker små är snygga fast utblåset på just denna dämparen va rätt fult.

Det var väl typ 2005 som folk började kapa i sina dämpare för att få motogp look, kort därefter dog trenden ut och är inte saknad av mig. Att montera en liten dämpare på original grovsmide till avgas och säga att det är så racemässigt och ger motogp ljud är borderline patetiskt....

Det var väl typ 2005 som folk började kapa i sina dämpare för att få motogp look, kort därefter dog trenden ut och är inte saknad av mig. Att montera en liten dämpare på original grovsmide till avgas och säga att det är så racemässigt och ger motogp ljud är borderline patetiskt....

När jag väljer så går jag nog 50 % på ljudet och 50% på utseendet, korta dämpare får ju lite annat ljud än stora 90 tals kanoner. Tycker både små och stora kan se bra men de ska sitta på rätt hojj. en tidig 90 talare ska ha en stor dämpare osv. Så tycker iaf jag

När jag väljer så går jag nog 50 % på ljudet och 50% på utseendet, korta dämpare får ju lite annat ljud än stora 90 tals kanoner. Tycker både små och stora kan se bra men de ska sitta på rätt hojj. en tidig 90 talare ska ha en stor dämpare osv. Så tycker iaf jag

Det jag opponerar mig mot utseendemässigt är att en liten och smäcker dämpare skall monteras på grovyxat originalrör och spännas fast med avgasklammer modell Volvo740. Skall det vara litet och smäckert så skall det vara det hela vägen.

Man behöver inte åka omkring med size originalburk Aprilia Mille men den här dämparen är för liten för att ha en rimlig chans att ge ett BRA ljud. Det kommer att låta massor och skränigt.

Det jag opponerar mig mot utseendemässigt är att en liten och smäcker dämpare skall monteras på grovyxat originalrör och spännas fast med avgasklammer modell Volvo740. Skall det vara litet och smäckert så skall det vara det hela vägen.

Man behöver inte åka omkring med size originalburk Aprilia Mille men den här dämparen är för liten för att ha en rimlig chans att ge ett BRA ljud. Det kommer att låta massor och skränigt.

Det är mycket möjligt att det kommer att låte för jävligt, det var just därför jag frågade om någon sitter inne med info om dom. Jag tycker att alternativen av ljuddämapre till Millen e ganska begränsat. Som sagt har jag själv ett Leo Vince SBK, den är både ful och låter tamt. Jag har letat hela hösten men alla sökningar slutar med Akra=Svinpriser eller Leo=fula

Ge mig ett bra ex. på en snygg och välljuddamde dämpare :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...