jöses Vilken resa

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Va ute å testade min nysänkta hoj fullt på 5an guppig vägbana 250km/h
daska hål i oljetråget jävlar va halt de blev tro jag har värdsrekord o träskobroms nu hehe så fort man bromsade för mycke me frambromsen så ville bakhjulet köra om framhjulet
fick stopp i sissta sekunden jäkligt läskigt

Å sen släpa hem aset 2 km gjorde ju inte saken roligare

så nu blir det nattmeck igen svetsa oljetråg :näsblod

lysande att du lyckades hålla dig på hjulen..
måste ha kännts som en ruskig nära dikes upplevelse

För nästan prick ett år sen gjorde jag likadant. Fast då var det höstlöv och lera efter en traktor och inte olja... :gnissla

Hoppas det är lätt lagat tråg! Och ta det lungt i framtiden :)

tur du klarade dig, ahr du ringt o bett dom sanera oljan, menar ifall det kommer en annan mc körandes där?

Har du fått ordning på "styrningen" nu, du hade problem när jag lånade "nycklar" av dig för att justera växelföraren på min "nyinköpta" ZX12:a :)

Det var som fan. Hur mycket markfrigång har den där hojen nu? Kan ju inte vara mera än en dubbelvikt servett om du slår sönder motorn i små gupp. Ligger föresten inte avgasrören som skydd eller är dom undanstoppade nånannanstans?

drar väll avgasystemet på sidan eftersom stressfläktens utblås går ut på sidan. ???

soppatorsken skrev:
Det var som fan. Hur mycket markfrigång har den där hojen nu? Kan ju inte vara mera än en dubbelvikt servett om du slår sönder motorn i små gupp. Ligger föresten inte avgasrören som skydd eller är dom undanstoppade nånannanstans?

Mcbudet skrev:
drar väll avgasystemet på sidan eftersom stressfläktens utblås går ut på sidan. ???

Hum, jag har ju inte sett bågen men om det är nån stor turbomojäng på så finns det väl inte så mycket mer än en dm stuprör efter aggregatet?
Nån som har en bild på den där man ser markfrigången?

här ser man det elaka tråget på busan med rejält nedstick dom tål heller inte att choppas (oljeproblem)

problemet är att med kanske 70 mm frigång under tråget å 100 mm fjädringsväg så blire inte så bra om man kör sportigt

Och för dom som har kört frestavägen där jag bor vet att guppen inte är så små i 250+ hehe

Bifogat

• dragpipe.jpg
    dragpipe.jpg
    134.4 KB · Visningar: 289
andersson turbo skrev:
här ser man det elaka tråget på busan ...hehe

Vart har du köpt den eminenta oljekylarn som sitter på kylslangen ovanför avgasröret???
Fungerar den bra? (när du har olja i motorn förståss)

Jag får nämligen inte plats med någon oljekylare alls på mitt bygge utan kör med 10 mm vattenlednings rör frampå vatten kylaren..

Funkar sådär!

Kamikaze kid skrev:
Vart har du köpt den eminenta oljekylarn som sitter på kylslangen ovanför avgasröret???
Fungerar den bra? (när du har olja i motorn förståss)

Jag får nämligen inte plats med någon oljekylare alls på mitt bygge utan kör med 10 mm vattenlednings rör frampå vatten kylaren..

Funkar sådär!

Laminowa heter kylaren dom tillverkas här i väsby rätt dyr tyvär men bra

På tullinge gick det inte alls de regna hela dagen surt efter mycke jobb me moppen

andersson turbo skrev:
Och för dom som har kört frestavägen där jag bor vet att guppen inte är så små i 250+ hehe

250+ på den vägen är imponerande men inte helt ....

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025