Jörgen!! Trimma mer

Lägg ner! Jörgens hoj (antar att det är SH:s egen Jörgen) är bra mycket mer hoj än någon fabriksräser någonsin kan bli.

Och ja, BMW har presenterat en rejäl hoj på pappret. Kan de möta upp det med resultat är jag imponerad. Inte innan.

För den händelse rubriken avser mig.
Jag visste inte att jag var sådan kändis på SH. Jag tackar alla svarstal, jag kan intyga likaledes. Mitt mål med flattrack-sportstern var att skapa en rolig bushoj, att börja om från början. Inte starta med en 180-hästars Busa.

Min hoj hade ursprungligen 51.7 hk på 1200cc, nu har hon enligt senaste bänkningarna 142.7 och 181 Nm på 1640cc. Med snäll kam.
En köpe-BMW 1000 xprsdxesppp, är för mig en tråkhoj.Som alla köpehojar.

Jag tycker det är kul att mixtra med tex HD. Det finns så mycket att ordna till. Harley är skönt vansinne. Dessutom safe. Om ngn kör ifrån mig på säg en sporthojbandag ellet stripkörning så kan han/hon omöjligt skryta om det: "Jag körde ifrån en Harley Sportster...."
Det är ju ändå en stötstångs-, 2-ventilstwin jag har.

Det är som den har farbrorn som byggt på betydligt äldre, en nitrodragbike på Harley Shovelhead. Motståndarens hoj får all service medan shovelheadfarbrorn avböjer:banana, sedan rostar han med den gamla shovelheaden. Det är såna underdog-grejer jag tycker är kul. Som Kawa 750 trepip på 80-talet mot de trista motospeed-tråkfyrtaktarna.
[YOUTUBE-ID]bUyoph-maYw[/YOUTUBE-ID]

När jag är ute med Sportstern kör jag helst själv, det är mest jobbigt att köra med andra tycker jag. När jag inbillat mig att jag vill kolla ngt på hojen har vi plötsligt kommit ut på rakan och de andra drar iväg.Jag är heller ingen tävlingsmänniska, trots underdog-grejen. Jag tycker mest det är kul att skruva och bygga och sedan njuta lite av att köra lite med resultatet.

Om tråden rör mig är jag glad för alla positiva inlägg kring min hoj. Min motor kan nog ge ytterligare ca 30 rwhp med pumpbensin, men då är det ju till priset av dräparkammar, stenhårda ventilfjädrar, kort motorlivslängd och en hoj som är svårkörd på gatan.... och ändå skulle jag nog inte slå en strip-preppad busa el BMV 1000 rrsrsrsx. Men det var ju aldrig målet. Min hoj har inte ens förlängd sving, eftersom det då gör den mindre rolig att svänga med, hojen ska ju mer vara en kul allround hotrod-hoj. Dvs "lika dålig på allt" :D

Fast själv tror jag att Tocar bara skojar lite

Bifogat

• bänkningproservice100511.jpg
    bänkningproservice100511.jpg
    79.5 KB · Visningar: 155
Last edited:
I det här fallet förstår jag inte folks problem. Ni som inte är intresserade av att läsa om en 1/4-milesrepa kan väl bara låta bli att skriva.

http://www.youtube.com/watch?v=OxcBK0IuC0o&feature=popt02us0d

Hursomhelst, 8,49 är jävligt snabbt.

Med långsving och en rutinerad pilot ger effekter på över 180m rwhp säkerligen låja tior, höga nior med en rutinerad pilot under 80 kg.

Själv vill jag dra mot Tocar.Inte för att se hur det går, utan för att se om han/hon finns och hur han/hon isf ser ut. Jag mfl har ju bjäbbat länge med Tocar nu :D

Last edited:
Min hoj hade ursprungligen 51.7 hk på 1200cc

....................................................................
Fast själv tror jag att Tocar bara skojar lite

Det tror jag med. Färdig på hyllan HightechBMW Vs. egen hottad stötstängerhistoria känns liiiiiite långsökt.

Och då talar vi bara om motorn... när kommer tråden där tocar gör en jämförelse med sin BMW 1000RR stabilare vägegenskaper vs. HD´s rörram....:gnissla

Ingen respons? Har man äntligen gett upp?! :) Eller filar man på sitt "we are all american"-tal som en holy-wood-film?

Popcorn!

Satan i gatan vad folk pmsar. Det är patetiskt att se. :lol

Det är ju ni som gör er till åtlöje, till tocars stora nöje.

Precis innan jag öppnade den här tråden satt jag och tänkte: "Fasen vad trist, ingen Tocar-tråd på flera dagar nu..."

Kan någon duktig photoshoppare fixa den här bilden?

jerry1.gif

Kan nog räkna ut vad det skulle stå på skylten...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025