Jörgen Karlssons S&S Sportster - På gatan

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Många har säkert sett Jörgens Sporster i garaget , i bromsbänk och några kanske såg den dra mot Nisses bmw turbo. Men nu har jag, Kricke, Jörgen och d1ce slängt ihop en ny film. Så nu kommer äntligen lite film när hojen åker på vägen!

För er som inte vet vilken hoj det handlar om : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665&page=1

Lite kritik angående filmning/redigering vore skojj! :tummenupp

Nya filmen
http://sporthoj.years2.com/Sothoran filmen.wmv
(Högerklicka / Spara som )

De tidigare filmerna :
http://sporthoj.years2.com/Baenkningen.wmv
http://sporthoj.years2.com/JK_s_s_s_1640.wmv

Samt Nisses film :
http://sporthoj.years2.com/bmvvshd.wmv

(Högerklicka / Spara som )

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665&page=1

Får man se Jörgen smörja in sin bringa i Spectro-olja också?
(sen, hur f-n kan han rekomendera en "straight-80 oil")

Jag slangar med spänning!

Ja det får mitt genuina motorhjärta att bulta + att det är en sån välgärning för omnejden med denna bullermatta! :D Jag tror folket på Ellboda tycker likadant! :nicka
Sen - är det ju en kulturell välgärning att låta småpysarna se att det inte BARA är riskokare som det är klös i!

Det syns att grabbarna älskar dig Jörgen! :tummenupp
Pojkar: När ska ni filma mig? :rofl

Kritik var det ja:

Filmen är för kort, men det visste du förstås redan :gnissla

Bara att sätt upp sig på väntelistan till fortsättningen kommer då :huvet

Bra film och snyggt jobbat
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Sista filmen var härlig. Skulle också kunna tänka mig ha en sån när man bli gamm gubbe:)

den där filmen var ju helt okey! underhållande.

klipp bort all onödig filmning, t.ex när ni står och väntar att han skall dyka upp i en kurva, 10sekunder tombild är bara tråkigt. sänk även ljudet i redigeringsprogrammet så slipper man höra brus/zomning osv. + mer musik.

arnars tycker jag de va bra. varierande kameravinklar och fantasifullt det är alltid roligt :tummenupp

Satan vad den dönar. :3freak :yoparty

Ta bort allt vad musik heter, det ska bara vara motorljud när det låter sådär!

Sen var filmen för kort, tycker jag. ;)

När du också ålar dig ner i ett skinnställ som satt bra för 10år sedan :D:hihi

Hrmf! Mitt Halvarssonställ köpte jag 1987, så det är 20 bast. Vi ska se om vi kan trä på dig ditt nuvarande ställ om 20 år :tungan

Sista filmen var härlig. Skulle också kunna tänka mig ha en sån när man bli gamm gubbe:)

Grejen är att aldrig bli "gamm gubbe" :tungan

Grym hoj och en sjukt trevlig karl :tummenupp
Tack! Det är du med!
Ja jag gillar Cyréns film jag med. Hoppas han får fler kommentarar på filmen här. Han ville ha lite sån filmteknisk feedback med denna tråd

/J

Last edited:
Fy satan vilken jävla hoj!!! Hade inte sett de tidigare filmerna förrän nu...

Det roliga med det hela är att jag för ca 15 min sen såg wild hogs för första ggn. Det är gubbar(!) Klarar väl knappt av att dra en trabant...

Men det här... ... ... sjukt! Synd bara att man såg den först halv 2 på natten så man inte kan vrida på högre volym! Jag vill se mera!!!

förresten... vi får nog snacka med någon moderator om detta... får man lägga ut porrfilmer här på SH?!

EDIT: Filmteknisk feedback (något vinklad).

Bra kamerajobb! Roligt med olika vinklar. Dock känns det som att du bara filmar det som ska filmas om man säger så, väldigt basic. Hoppas att du förstår vad jag menar. Zoomen tycker jag att du sköter bra. Dock vore det lite mer tilltalande om du kanske sänker kameran något.

Redigeringen kan förbättras. Till att börja med kan du byta program. Jag sitter och försöker lära mig Sony Vegas 7 som verkar rätt bra. Där kan du bland annat leka med lite olika filter och hastigheter för att få en lite annorlunda stil på filmen. Lek, lek och åter lek. Det lär man sig mycket på (iaf om man är på riktig amatörnivå som jag själv). Det går att göra stora förändringar med små medel.

Hoppas du inte tar det som klagomål då jag tycker att filmen är bra! :tummenupp

Inlägget är säkert rörigt då jag har varit vaken i ca 22 timmar... jobba helgövertid är ingen höjdare...

Last edited:
klipp bort all onödig filmning, t.ex när ni står och väntar att han skall dyka upp i en kurva, 10sekunder tombild är bara tråkigt.
Menar du det som är ca 3 minuter in? Det är ju för att visa att ljudet når kameran långt innan hojen gör det och höra hur det rullar in i skogen där det skrämmer grävlingar, rådjur, troll och annat småknytt tillbaka till sina gömmor.

Cool rulle :yoparty

Jürgen du eldar på rätt bra på bogan!! =) har inte sett ngn med cromehoj som gasat så mkt när det svänger, rock on

Menar du det som är ca 3 minuter in? Det är ju för att visa att ljudet når kameran långt innan hojen gör det och höra hur det rullar in i skogen där det skrämmer grävlingar, rådjur, troll och annat småknytt tillbaka till sina gömmor.

Ja vi debatterade faktiskt det där innan. Jag som motormupp röstade för att det skulle vara kvar, just därför att jag tycker att det är lite trolskt när man hör att det mullrar i skogen och att någonting kommer närmare och närmare. Men de som var kritiska tyckte att sekvensen drog ned tempot i filmen. :va
Jag tror att de som gillar twinmuller hör till ena lägret och de som är mer "normala" förstår inte vad det är för intressant att se en 70-skylt så länge.

Ja vi debatterade faktiskt det där innan. Jag som motormupp röstade för att det skulle vara kvar, just därför att jag tycker att det är lite trolskt när man hör att det mullrar i skogen och att någonting kommer närmare och närmare. Men de som var kritiskt tyckta att det drog ned tempot i filmen. :va
Jag tror att de som gillar twinmuller hör till ena lägret och de som är mer "normala" förstår inte vad det är för intressant att se en 70-skylt.

Är det åskan som går?

Nej det är bara Jürgen som dånar fram! :yoparty

det är gött jörgen, ge den där bmw:n vad den tål!:yoparty (iallafall från 70 och stillastående:hihi ) fyyyy saaaaatan vad hon låter gött och faaan vad bra hon ser ut:Bugar en stor éloge till jörgen för bygget och en till cyrén för bilder och film, härligt alltihop:tummenupp (och det heter record :hihi)

Är det åskan som går?

Nej det är bara Jürgen som dånar fram! :yoparty

...eler Smith&Stanko (S&S) som dånar fram :hihi

Cool rulle :yoparty

Jürgen du eldar på rätt bra på bogan!! =) har inte sett ngn med cromehoj som gasat så mkt när det svänger, rock on

Ja han är duktig Cyrén!

Tack. Ja det var inget rekordförsök, syftet var mest att i byggtråden visa hur hojen tar sig ut på vägen samt visa ljudet. Så jag försökte köra som jag gör när jag kör inspirerat på onsdagskörningarna ungefär. Avstod från att patta på lite extra för kameran i bogesundssvängarna. Sånt brukar ju sluta i diket :näsblod

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...