Jönköping: Fyra till sjukhus efter mc-olycka

Bikerbitch skrev:
Easy mate! Han har sin åsikt, du har din. Nyteknik talar inte om vad man _ska_ göra. Han skriver om vad han tycker om saken ifråga.

kan väl hålla med om att jeg blev lite väl ilsk, men det konstuktiva i mitt inlägg står jag fast vid:

"Har men en personlig relation till den som dött och vill visa sitt deltagande med de anhöriga är sporthoj.com inte rätt plats."

här tycker jag i alla fall känns som att budskapet är: sluta diskutera detta på sporthoj.com

och när svaret...:

"Om man inte har en personlig relation utan av ren respekt för den döde och hans anhöriga vill visa medkänsla så är detta ett lika gott ställe som något annat."

//Jens

...inte får honom att inse att han inte får medhåll och att folk vill uttrycka sin empati på detta vis.
tycker det e dålig stil att tjata vidare istället för att bara dra sig ur och undvika tråden. det sistnämnda alternativet e betydligt lättare att "genomföra" än att alla skall tillgodose hans åsikt och sluta diskutera det som han inte gillar...

e det nån som vill diskuter detta vidare så tycker jag det är ett utmärkt tillfälle att starta en ny tråd och låta info och "deltagande" mm om olyckan i jönköping fortgå.

Nyteknik skrev:
Jag vet precis hur det är när anhöriga dör. Just därför tycker jag att de känsloyttringar som kommer till uttryck här i form av gråtande gubbar och "R.I.P" känns torftiga. Om någon här verkligen känner sig ledsen eller riktigt illa berörd av dödsfallen utanför Jönköping skulle ett konstruktivt sätt att visa sitt deltagande och själv må bättre vara att ta kontakt med de anhöriga eller den lokala begravningsbyrån. Den som tycker att det skulle kännas fel eller konstigt kan skriva ett brev till de anhöriga. Den anonymitet som råder på ett diskussionforum som det här gör det till ett olämpligt sätt att uttycka en hälsning som borde vara högst personlig.

Nåja nog om detta! vi har alla olika åsikter.sen vet jag inte vem du syftade på med gråtande gubbar??? om det va mig så e du betydligt närmare 40 än mig. om inte så ursäktar jag mig.
Kan väl i&fs hålla me om att just RIP känns torftigt, men jag håller inte me i övrigt. omän jag inte känner nån här på SH så väl skulle det ändå kännas tråkigt om nån här går bort, just för att man känner en viss gemenskap me alla trevliga SH:are

Den här tråden är tack och lov ingen dödsruna.

Jag vill bara uppmuntra till mer själfulla sätt än ett "R.I.P" för att visa sitt deltagande. Hur blir det när säsongen kommer igång ordentligt? Statistiken säger att ca 25 motorcyklister kommer att dö i år. Ska det startas en tråd varje gång vars syfte är att "hedra" den som dog? För vems skull?

Min tanke är att de anhöriga troligen är ursinniga över det aningslösa och destruktiva beteende som ofta ligger bakom dessa dödsfall. Och som manifesteras på den här siten.

Därför blir dessa trådar med "hedranden" lätt smaklösa när de bor granne med andra trådar som handlar om hur fort man kan köra på bakhjulet.

:angel

Skulle det vara JAG som trillar av under året så är RIP mer hedrande än skitsnack om var och när RIP ska användas, låt de som sörjer sörja, båda olyckorna är bara några kilometer från där jag bor, vet ej om jag känner någon av de som omkom.

lämnar en tanke till de förolyckade och sörjande.

Nyteknik skrev:
Den här tråden är tack och lov ingen dödsruna.

Jag vill bara uppmuntra till mer själfulla sätt än ett "R.I.P" för att visa sitt deltagande. Hur blir det när säsongen kommer igång ordentligt? Statistiken säger att ca 25 motorcyklister kommer att dö i år. Ska det startas en tråd varje gång vars syfte är att "hedra" den som dog? För vems skull?

Min tanke är att de anhöriga troligen är ursinniga över det aningslösa och destruktiva beteende som ofta ligger bakom dessa dödsfall. Och som manifesteras på den här siten.

Därför blir dessa trådar med "hedranden" lätt smaklösa när de bor granne med andra trådar som handlar om hur fort man kan köra på bakhjulet.

Jag tycker inte att det skadar om det nu skulle bli 25 trådar till om det nu e så att nån här på SH har en anhörig som dött.(tänker främst på en tråd där Bebbe skrev om sina värsta dagar i sitt liv) gripande läsning för oss som kan känna empati för andra(fast man inte känner dem) :7peta ;)
kan däremot ha lite svårare att tycka så värst synd om dem som blåser på i 250 på slangen & sen kör ihjäl sig. e ju liksom att be om det. sen att jag önskar att jag kunde köra 250 på slangen hör ju inte hit :) (sv:n går väl knappt 210 ens)

myztify skrev:
:angel

Skulle det vara JAG som trillar av under året så är RIP mer hedrande än skitsnack om var och när RIP ska användas, låt de som sörjer sörja, båda olyckorna är bara några kilometer från där jag bor, vet ej om jag känner någon av de som omkom.

lämnar en tanke till de förolyckade och sörjande.

:fakta

tråden börjar med 4 mc åkare till sjukhus
nu är 2 döda.
känns hemskt.
fruktans värd helg i Jönköping 7 döda i trafiken

en tyst minut i Umeå.

Känns tråkigt att sitta nere i kosovo och höra att det varit dödsolycka med mc så nära hemma.... mina tankar går till de anhöriga (hoppas jag inte är det...)

Nyteknik skrev:
Har men en personlig relation till den som dött och vill visa sitt deltagande med de anhöriga är sporthoj.com inte rätt plats.

Och sen när har du bestämt vad vi ska tycka här?Somliga tycker att det är nyttigt med en läsbränna för att komma ihåg att vi inte är odödliga , en del gillar inte alls att läsa om det , den diskussionen har vi haft här i flera år , somliga vill visa att vi tänker på dom anhöriga även om vi inte känner dom (många här har haft nära som gått bort och som säkert uppskattat vår tanke och deltagande i en tragisk händelse även om alla inte varit nära )..........Ursäkta att jag klämmer in skit i tråden........... Deltar i sorg o tankar om dom bortgågna och anhöriga som tråden handlar om ..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT