Nu är jag så innerligt förbannad... Beställde en returoljepump för 2700kr. För det första så gick en specialbult bara rätt av pga. att den var totalt felkonstruerad (foto kommer). Detta medförde mer arbetstid som jag egentligen inte hade. När jag väl fått grejorna på plats och tigsvetsat fast pumphuset i sidan på motorn startade jag och upptäckte att jag fått en pump med fel rotationsriktning. Den blåste alltså istället för att pumpa, detta trots att vi klart och tydligt pratade om vilken sida på motorn den skulle sitta samt vad för motor det var. Ringer upp och förklarar med lätt irriterad ton att pumpen går åt fel håll och att bulten bara gått av. Ja..det där med bultarna vet vi om och pumpen kan du skicka tillbaks så skickar vi en ny. Inte så lätt när man tiggat fast den... Nähä.. Men då får du plugga de befintliga kanalerna i pumpen och borra nya på motsatt sida för att få motsatt funktion. Jaja..mer jobb som det egentligen inte fanns tid för. Passade oxå på att ifrågasätta om pumpen verkligen kommer att orka suga upp oljan då den sitter högre än turbon. Inga problem med det.. Till sist sitter pumpen där igen och jag märker vid provkörning att nånting inte stämmer. In i garaget igen och nu vill jag ha svart på vitt... Loss med slangen och ner med den i en kaffekopp med olja. Start av motor och varvning. Sjunker det i kaffekoppen....nej. Fan vilken jävla bra pump jag fick för 2700 jävla spänn + att bromsning som skulle ske i morgon blir inställt.
Min första tanke när jag tog ut den där förbannade pumpen ur paketet: Undrar om den här verkligen fixar detta?
Min första tanke när jag tog ut den där förbannade pumpen ur paketet: Undrar om den här verkligen fixar detta?