Jävlars Helvete

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Nu är jag så innerligt förbannad... Beställde en returoljepump för 2700kr. För det första så gick en specialbult bara rätt av pga. att den var totalt felkonstruerad (foto kommer). Detta medförde mer arbetstid som jag egentligen inte hade. När jag väl fått grejorna på plats och tigsvetsat fast pumphuset i sidan på motorn startade jag och upptäckte att jag fått en pump med fel rotationsriktning. Den blåste alltså istället för att pumpa, detta trots att vi klart och tydligt pratade om vilken sida på motorn den skulle sitta samt vad för motor det var. Ringer upp och förklarar med lätt irriterad ton att pumpen går åt fel håll och att bulten bara gått av. Ja..det där med bultarna vet vi om och pumpen kan du skicka tillbaks så skickar vi en ny. Inte så lätt när man tiggat fast den... Nähä.. Men då får du plugga de befintliga kanalerna i pumpen och borra nya på motsatt sida för att få motsatt funktion. Jaja..mer jobb som det egentligen inte fanns tid för. Passade oxå på att ifrågasätta om pumpen verkligen kommer att orka suga upp oljan då den sitter högre än turbon. Inga problem med det.. Till sist sitter pumpen där igen och jag märker vid provkörning att nånting inte stämmer. In i garaget igen och nu vill jag ha svart på vitt... Loss med slangen och ner med den i en kaffekopp med olja. Start av motor och varvning. Sjunker det i kaffekoppen....nej. Fan vilken jävla bra pump jag fick för 2700 jävla spänn + att bromsning som skulle ske i morgon blir inställt.

Min första tanke när jag tog ut den där förbannade pumpen ur paketet: Undrar om den här verkligen fixar detta?

Se det från den ljusa sidan tänk vad som hänt om du installerat pumpen utan att kolla om den sög :näsblod eller tillochmed glömmt att kolla rotations riktningen.

Låter lurigt då den inte suger alls :va kan det ha o göra med din modifiering p.g.a rotationen?

Hursomhelst skulle den kunna gjort mycket skada om den inte testades alls

va fan ... Se till att dom styr upp en ny bara! Dom har ju inte hållt va dom lovade! :kocko

//M

Inte var det möjligtvis en firma i Västerås som du köpte pumpen ifrån???? :tungan

//M

Nej..det var inte en firma i Västerås. Det kan ha haft med min modifiering att göra. Men den gjorde jag dock på inrådan från försäljaren och jag är ändå inte helt ovan på att meka. Nu har jag köpt en elektrisk pump som jag var inne på från första början men som ej nämd firma avrådde mig från att göra. Kan den pumpa sämre...återstår att se. Men jag skulle inte tro det.

Hej låter ej kul det där med pumpen!! Fyllde du den med olja inan du startade hojen eller monterade du den bara??
Bygde själv en oljeretur pump som drivs av veven och det funkar fint..
//R

Jodå..dränkte allt i olja innan jag satte ihop den. Men det är omborrningen som jag tvivlar på. De två frästa kanalerna i botten är ej likadana och det borde ju finnas en anledning till det..och eftersom den kanalen som förut var ut nu är in och vice/versa så....jag vet inte och jag skiter i det oxå. Nu har jag monterat en elektrisk pump och det fungerar perfekt.

Angående den andra pumpen så pumpar den om jag håller upp en slang med tratt med olja i men den orkar inte nerifrån å upp. Utan då vällde oljan ut i avluftningen på kärlet jag har under tubon.

R1 T skrev:
Skönt å höra att pumpen fungerar som du tänkt dig :tummenupp
Var fick du plats med den, du har ju ganska trångt på din hoj :D

R1 T
http://www.turbo-bike.net
http://www.turbo-bike.com

Sitter under tanken...där den konstigt nog fick plats!!

Däremot visste jag om att mitt batteri var lite visset..inne på fjärde säsongen. Och det blev ju inte piggare av en pump till :(

Men jag köper ett nytt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...