Jävlar vilket drag det va..

Köp en 25kw så ska du få se på drag. Och efter det kan du köpa en tung, så ska du få se på drag. Säkert roligt i början, men en sån liten tröttnar man nog fort på..

Saken är ju den att ju mindre en cyckel är desto mindre Hk behövs för det ska kännas att det är bra drag och fart i sakerna.

Loy skrev:
2339898 Saken är ju den att ju mindre en cyckel är desto mindre Hk behövs för det ska kännas att det är bra drag och fart i sakerna.
Exakt, samt att ju lägre en sak är desto mer märks hastigheten:hihi

Lundgren skrev:
2339910 Exakt, samt att ju lägre en sak är desto mer märks hastigheten:hihi

Precis, därför det känns som det går hur jävla snabbt som hellst att åka snowracer i 80 :yoparty

Mr EmCom skrev:
2337916 då gasar du inte tillräkligt :fakta :hihi

asså är det inte en vanlig fiddy du snackar om??

ioförsig en pitpro eller va dom heter å dom är väll typ lyxmodel... det finns billiga för typ 7900 ska nog köpa en sådan...
Jo klart som fan du ska köpa eh sån så vi kan ut o gasa:yoparty

lorkan skrev:
2339892 Köp en 25kw så ska du få se på drag. Och efter det kan du köpa en tung, så ska du få se på drag. Säkert roligt i början, men en sån liten tröttnar man nog fort på..
word, jag är nästan trött på min gullunge, känns som att man bemästrar kraften bra nu och det är dags att gå vidare :(

14hk minimoto är ite att leka med
första gången jag körde kändes 70blås som ca 250km/h

lorkan skrev:
2339892 Köp en 25kw så ska du få se på drag. Och efter det kan du köpa en tung, så ska du få se på drag. Säkert roligt i början, men en sån liten tröttnar man nog fort på..
Köp en motard på runt 650cc. Då jävlar har du drag så du klarar dig :yoparty Ett par månader iaf:rolleyes:

-Rosen- skrev:
2340922 word, jag är nästan trött på min gullunge, känns som att man bemästrar kraften bra nu och det är dags att gå vidare :(

Jag håller med. Börjar bli lite segt med den förvuxna mopeden. Men eftersom växellådan antagligen krashade igår kan jag ju lika gärna sälja möget nu. :)

Fuzzman skrev:
2340928 14hk minimoto är ite att leka med
första gången jag körde kändes 70blås som ca 250km/h

Vad har du kört i 250km/h då? Sååå snabba är väl ändå inte RS? :rolleyes:

Last edited:
körde en 80cc cross igår inte alls lika kul... det e ju fan som att glida runt med min gammla dt (70cc m.m....) Workzbiken tar cross lätt enligt mig.

Madrock skrev:
2359778 körde en 80cc cross igår inte alls lika kul... det e ju fan som att glida runt med min gammla dt (70cc m.m....) Workzbiken tar cross lätt enligt mig.

Körde också en sån dirtbike häromdagen. Ett av det mest meningslösa man kan hålla på med. Fan roligare och köra Yamaha PW 80.

Haha! Skulle "workzbiken" ta en cross cykel i samma kubik klass? Skulle inte tro det, vare sig i effekt eller lätthanterlig.

Dirtbikes, pocketbikes osv, är och kommer förbli att vara leksaker för folk som vill vissa upp sig lite, pryl freaks. :D

Och tror mig, om du kör ordentligt med en 65cc cross eller en 80cc (full gas hela tiden) så kommer du märka att det är liiite mer drag än i en 4-takt dirtbike. :tummenupp

Madrock skrev:
2359778 körde en 80cc cross igår inte alls lika kul... det e ju fan som att glida runt med min gammla dt (70cc m.m....) Workzbiken tar cross lätt enligt mig.

inte en chans!! om du inte har pissat i tanken

AntiAntonAnt skrev:
2364839 Körde också en sån dirtbike häromdagen. Ett av det mest meningslösa man kan hålla på med. Fan roligare och köra Yamaha PW 80.

Haha! Skulle "workzbiken" ta en cross cykel i samma kubik klass? Skulle inte tro det, vare sig i effekt eller lätthanterlig.

Dirtbikes, pocketbikes osv, är och kommer förbli att vara leksaker för folk som vill vissa upp sig lite, pryl freaks. :D

Och tror mig, om du kör ordentligt med en 65cc cross eller en 80cc (full gas hela tiden) så kommer du märka att det är liiite mer drag än i en 4-takt dirtbike. :tummenupp

jag tycker det är skit kul! men det går ju inte så jävla snabbt köra på 24an tröttnar man på snabbt

Last edited:
Loy skrev:
2339930 Precis, därför det känns som det går hur jävla snabbt som hellst att åka snowracer i 80 :yoparty
Ett ord: gokart. Tur jag sålde den annars hade jag inte haft körkort...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP