Jävla Trojaner

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Nu är det så att man har fått en IRC/Backdor eller hur det nu ligger till..
Den ligger i "Desktop.exe"
VIrusprogrammet kan inte flytta den till karantän, och heller inte ta bort den.
Vågar man ta bort Desktop.exe? :3freak

Starta i "felsäkert läge" (F8 under uppstart, innan win laddas) och kör virusscan.
BTW: jag har ingen "Desktop.exe" i min dator (XP-home), så gissningsvis är "Desktop.exe" trojanen och kan dumpas utan fara, det är inte ovanligt att virus får namn som på minner om systemfiler just för att användaren inte skall våga ta bort dom/hitta dom.

frankof skrev:
Starta i "felsäkert läge" (F8 under uppstart, innan win laddas) och kör virusscan.
BTW: jag har ingen "Desktop.exe" i min dator (XP-home), så gissningsvis är "Desktop.exe" trojanen och kan dumpas utan fara, det är inte ovanligt att virus får namn som på minner om systemfiler just för att användaren inte skall våga ta bort dom/hitta dom.

Jobbar du med datorer?

frankof skrev:
:tummenupp XAKT, & om det nu skulle hända nå om du tog bort den så använd systemåterställing

Lägg till mig på MSN så fixar vi det där.

/Trojan experten själv

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard