Jävla Nero!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Jaha, ett nytt problem som vanligt... fixade precis in nero 6 ultra ed.... och som vanligt så fick jag inte det att fungera, men men,,, letade lite här på forumet och hittade att jag skulle använda ISObuster att packa upp filerna med.... (är inte värsta data freaket så det var ett nytt område för mig) aja det löste sig efter ett tag och nu har jag allt installerat och klart... :tuttar tänkte jag, nu funkar det! :tungan efter ett tag så märkte jag att jag inte kan bränna MPEG2 filer?!.. :huvet okey, letade lite till runt på forumet om detta och hittade att man skulle ladda hem dessa filer, vipps så låg dom i datorn men nu till mitt problem, var f*n ska jag lägga dessa filer?! :va är jag bara dum eller? det är två .dll filer, men var ska dom ligga??

Jag fattade inte riktigt vad du försökte bränna.
Ska du bränna en ".iso" till cd-r så är det ju bara bränna rakt av med NERO eller Fireburner.
Är det en ".img" fil så är det bara bränna rakt av med NERO.
Är det en ".cue" & ".bin" så är det bara att använda Fireburner. Går säkert med NERO också men jag kör Fireburner.

Wiseguy skrev:
Jag fattade inte riktigt vad du försökte bränna.
Ska du bränna en ".iso" till cd-r så är det ju bara bränna rakt av med NERO eller Fireburner.
Är det en ".img" fil så är det bara bränna rakt av med NERO.
Är det en ".cue" & ".bin" så är det bara att använda Fireburner. Går säkert med NERO också men jag kör Fireburner.
nej jag kan inte bränna svcd alltså MPEG2 filer??!... den säger att man måste skaffa tillägg hos dem men jag har skaffat filerna på dc men jag vet inte var jag ska placera dessa .dll filer?

En SVCD film ligger oftast packad i en xxx.iso, xxx.img eller xxx.bin/xxx.cue -fil.
Dessa format är ingenting du behöver packa upp utan det är bara bränna dom som dom är.

Har du däremot laddat ned själva xxx.mpeg filen och försöker bara bränna den ensam på en cd.r skiva utan SVCD-strukturen på filmapparna så vet jag inte hur du ska göra.

.dll filer placeras väl vanligast i windows/system mappen. Men är du säker på att du behöver dessa ?

Svcd/Mpeg 2 pluginét till Nero ligger på 344Kb, det är ju ett installationsprogram, när du dubbelklickar på filen, så väljer ju programet själv den mapp som Nero ligger i, så funkade det för mig iallafall!
//Gumpa

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back