Jävla låtsaspoliser vad ska man göra?????

tja..

Ninja man skrev:
Jag och polaren åkte i dag utmed gamla boråsvägen i Härryda i dag, vi kör i fatt en mc med skjuts som ligger och tråkar bakom en saab. Polaren ligger ca 60 meter framför mig och börjar en omkörning det är fri sikt ca 200 meter inget möte så jag hänger på polaren passerar saaben och när jag skall passera i ca 110 knut SÅ BLINKAR FANSKAPET VÄNSTER OCH GER SIG ÖVER I DEN FIL JAG HÅLLER PÅ ATT KÖRA OM I :kocko guds

// Ninja man

Kan man inte kalla det *försök till mord*... hade du klotat i över hundra .. vem vet vad det kan ha hänt om nått hade legat i diket där som stopp för dig!!
FAN säger jag bara ... va med om lite liknande för ett tag sen *låtsas polis.....slutade med att hans Audi började koka hehe :tummenupp

Ninja man skrev:
Jag och polaren åkte i dag utmed gamla boråsvägen i något". Vad gör man jag ville bara :kulspruta :död men det slutade med en burnis och gummisprut på deras fina kläder och i väg att prata med honom var som att :huvet :huvet :huvet men en tanke vaknade i mig som jag undrar över :confused: hur många hojolyckor beror egentligen på dessa "LÅTSAS POLISER" som bevakar våra vägar medelst hjärndöda manövrar som får en guldfisk att bli nominerad till nobellpris. Kanske lite filosofiskt men man undrar ju?

// Ninja man

Backspeglar brukar va en rolig grej att ta bort på bilister som muppar sig.

Vet du vem??

Zoidberg skrev:
Polisanmäl ! ...låter som en solklar bot för hans del + prick i registret.
Mognad är att hålla adrenalinet i schack.
Du INGEN ANING om vem som är framför/bakom/vid sidan om dig!
Är det en en normal svensson? Ett fyllo med 1.5 promille kvar sen igår? En oberäknelig blandmissbrukare? Eller ev bara en allmänt fullsprutad heroinist eller vem öht....???
Kanske bara ett vanligt psykfall...
Ingen av dessa är på något sätt förutsägbar i sitt agerande och det finns MÅNGA av dem i trafiken, varje dag, (tack för det (s)).
Bli arg en sekund... och låt det sen vara.. :D

I min vilda ungdom hade jag en liknande upplevelse och där tog
jag lagen i egna händer. Inte alls det man skulle ha gjort! Jag nitade helt sonika en som orsakade så att jag hamnade i diket. Han lekte låtsas polis och tyckte att jag körde för fort. Det blev ett herrans liv efteråt och resultatet blev kurran tillsammans med mördare och andra hårda killar. Inget jag vill vara med om igen! Tänk efter killar innan ni tar till nävarna! Tyvärr kommer det alltid finnas idioter i trafiken och därför måste man tänka med insidan när man är ute och gasar!

Har råkat ut för liknande saker flertal gånger.. en gång fick en buss som svängde ut framför mej ligga och köra 30 bakom i en mil lite drygt.. undar hur glada hans passagerare var :va
Dessa självutnämda trafikpoliser är ett klart hot mot trafiksäkerheten och som jag ser det det finns bara ett sätt... stanna kliv ur bilen eller av från hojen och fråga vad de håller på med.. de flesta låser dörren och vill inte prata.. men jag tror nog att de inte gör om det fler gånger sen..

Master_ skrev:
Har råkat ut för liknande saker flertal gånger.. en gång fick en buss som svängde ut framför mej ligga och köra 30 bakom i en mil lite drygt.. undar hur glada hans passagerare var :va
Dessa självutnämda trafikpoliser är ett klart hot mot trafiksäkerheten och som jag ser det det finns bara ett sätt... stanna kliv ur bilen eller av från hojen och fråga vad de håller på med.. de flesta låser dörren och vill inte prata.. men jag tror nog att de inte gör om det fler gånger sen..

Ja, å då lekte vi leksaks polis igen. De som satt i bussen tycker nog att hojåkare är riktigt goa killar....tjejer skulle inte komma på tanken att göra det som beskrivs ovan....

Mr San skrev:
Kan man inte kalla det *försök till mord*... hade du klotat i över hundra .. vem vet vad det kan ha hänt om nått hade legat i diket där som stopp för dig!!
FAN säger jag bara ... va med om lite liknande för ett tag sen *låtsas polis.....slutade med att hans Audi började koka hehe :tummenupp

Ja den dära Audin var inte klok!
För det första: Du och jag var de enda som hade gjorde rätt enligt alla lagens regler. Rätt hastighet och på rätt sida om honom skedde allt.

För det andra: VI var ju inte ens inblandande i det som skedde. Vi var ju 70 meter bakom och fick ta skiten.

Ja den gubben hade en riktig dubbelmoral. Jagade oss så hans bil rök både från bromsar och kyl. (Får säga till honom om man träffar han att det är dags att växla till tvåan vid 70 km/h om man kör en Audi)
Fast roligast var ju när han skrek och gormade om att vi ligister inte ens har nummerskyltar och vi bara pekade bakåt och visade våra rikiga orginal som fanns kvar.

Skulle nästan vara kul och se gubben igen och då ser hur han reagerar.

tassen skrev:
Ja, å då lekte vi leksaks polis igen. De som satt i bussen tycker nog att hojåkare är riktigt goa killar....tjejer skulle inte komma på tanken att göra det som beskrivs ovan....

Du har en poäng där.. :va

Ifs va inte detta på en mc utan med bil.. tror inte jag vill ligga och bromsa någon med mc..

Last edited:
tassen skrev:
:va , och trådskaparen verkar inte bete sig som leksaks polis. ?? Det är desuttom straffbart att hindra annan trafik så som ni betedde er. Hur vet du om han inte väjde för något.?? Det har hänt fler att bilar väjer och tydligen så blinkade bilisten åxå. Han kanske inte såg dig för att du var i det skymda fältet. Det finns alltid en förklaring till bilisters beteende. Eller också gillade han inte att du låg för nära...vilket man åxå ser ofta.

Att slå på en bil, sparka bulor och backspeglar...tja det kan bli dyrt de. Finns ett par här på SH som fått erfara det.
Sparka bort en backspegel,slå hål på sidoruta, vrida bort blinkersspak, komentera hur man använder hjälpmedlen samt en fetsmäll på kinden kostar:

Vi snackar 5 siffrigt belopp..... :Bugar

Sansa er där i trafiken, låt idioterna dra iväg eller kör om å försvinn...

Håller i princip helt med dig.

Till trådskaparen och andra:
Se till att ALLTID försöka förutse alla tänkbara (i alla fall realistiska) händelser framåt i tiden när du är ute och kör. Bilen kanske såg en hoj, men trodde inte det skulle komma två.

Åk mc i Indien får ni se på trevliga medtrafikanter.

Jag tror i detta fallet att bilisten inte trodde ni skulle hinna om (typ vårdslöst), blir sur att han inte skulle hinna om framförvarande bil först eller avundsjuk /eller kanske hatisk i största allmänhet på hojåkare.

Se till att hålla stor marginal.

Jag avråden starkt från att bromsa framför eller köra sakta framför någon efter en incident. Gjorde det på tiden med 125:a och då blev jag jagad och prejad mot en gågata för att ha åkt förbi rödljuskön på fel sida.
En annan gång när jag körde om en bilstolle så jagade han ikapp och lade sig 3 meter efter mig i hyfsat tempo under flertalet omkörningar av andra bilar.
Det är inte kul. Behöver du bromsa eller han gör ett misstag DÅ ÄR DU :crash SALLAD.

Ninja man skrev:
....ca 200 meter inget möte så jag hänger på polaren passerar SAABEN.....
// Ninja man
Med risk för att sticka ut hakan så är detta typiskt Saabägare. Jag har efter ett par års erfarenhet av landsvägskörning uppmärksammat att de få gångerna jag råkat i trafiktrubbel så är det Saabägare som står för de absolut dummaste tillbuden. Då oftast Turbo/Aeroägare, dessa verkar har gått på marknadföringen, Saab=Stridflygplan ger Saabägare=stridspilot.
Så mitt råd till er ute på vägen. HÅLL AVSTÅND TILL SAABÄGARE !!! :kocko :hihi
//Musse Saabownerhater :lol

Master_ skrev:
Du har en poäng där.. :va

Ifs va inte detta på en mc utan med bil.. tror inte jag vill ligga och bromsa någon med mc..

Ok, misstänkte att det fanns en hake...då klarade vi oss från skäll :tummenupp

musse skrev:
Med risk för att sticka ut hakan så är detta typiskt Saabägare. Jag har efter ett par års erfarenhet av landsvägskörning uppmärksammat att de få gångerna jag råkat i trafiktrubbel så är det Saabägare som står för de absolut dummaste tillbuden. Då oftast Turbo/Aeroägare, dessa verkar har gått på marknadföringen, Saab=Stridflygplan ger Saabägare=stridspilot.
Så mitt råd till er ute på vägen. HÅLL AVSTÅND TILL SAABÄGARE !!! :kocko :hihi
//Musse Saabownerhater :lol

Håller helt med, har faktiskt haft samma tanke i många år.. Det fanns tom en dekal att sätta på hojen redan på 80-talet...
""Gubbar med liten kuk kör SAAB TURBO ""

tassen skrev:
Håller helt med, har faktiskt haft samma tanke i många år.. Det fanns tom en dekal att sätta på hojen redan på 80-talet...
""Gubbar med liten kuk kör SAAB TURBO ""
Skönt att läsa, trodde ett tag att de var ute efter mig ! :lol
Denna dekal kanske skulle återupplivas?

Daddy skrev:
Spärra sattygets bils framfart. Kliva av hojen i snabbt tempo, och rusa upp till förardörren. När han sen låser dörren så skall jag rycka hårt och aggressivt i handtaget samtidigt som jag skriker ÖPPNA.

Är inte de hårda knogskydden på hanskarna till för att just skydda knogarna vid ett eventuell försök till att krossa en bilruta :va

...eller det kanske var för att skydda knogarna om man klotar... blandar alltid ihop det där :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman