Jävla kladd på hojen från träd.

Jag hjälpte en arbetskamrat att polera/vaxa hans bil en BMW när han var bortrest, dagen han skulle hämta den var den prickig av (kåda)!? Tall eller björk som den stod under!
Jag försökte med det mesta att få bort skiten, tvättade med alla möjliga medel, inkl lösningsmedel, och när jag började fundera på att det ev blev en ompolering:gnissla

Så råkade jag ta vanligt kallvatten på bilen och det lossnade hur lätt som helst :banana

Jag har från folk omkring mig hört att bla vanlig såpa, smör:va och balsamterpentin skall fungera bra. Lägg till riktigt varmt vatten så skall det tydligen ge med sig.

Men förmodligen är det nog lite avhängigt av vilken sorts kåda det handlar om.

Googlade och fick också reda på att balsamterpentin ska funka bra, lika löser lika som man lärde sig på kemilektionen.

Jänkarna hittade lösningen på alla trädrelaterade problem i Vietnam: napalm.

Tryck in ett par koppar spikar/skruvar i trädet, Så dör det på ett diskret sätt. Bensin fungerar också ganska utmärkt ( beror på trädets storlek ) been there done that. Lycka till

Tryck in ett par koppar spikar/skruvar i trädet, Så dör det på ett diskret sätt. Bensin fungerar också ganska utmärkt ( beror på trädets storlek ) been there done that. Lycka till

Dessa träd får vara i fred, de gör att grannarna mittemot ej har insyn hos mig och jag värnar om naturen så gott jag kan :D får ha överdrag och leva med det som det är.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti