Jävla helvetes Svensk direktreklams mobiluppringning

Jag har jobbmobil med delad faktura och slår ett prefix när jag ringer privat. Numret som visas när jag ringer är ett 08-nummer (mitt jobbnummer). Ett tag valde jag att ha hemligt nummer eftersom kompisarna tänkte att "jag känner ingen jävla 08:a, måste vara nån jävla bla bla bla". Problemet blev dock värre eftersom ännu färre svarar när man ringde från hemligt nummer. :)

Fördelen med delad faktura/jobbmobil är dock att mitt nummer inte är listat, alltså är det inga nasare som ringer mig. :tummenupp

Klart dom kan ta bort dig ur listorna.
Du ser till att registrera ditt telefonnummer hos NIX. Det ska gå även med mobilnummer om det inte är en företagsmobil.
Sen när du blir uppringd så påpekar du att du är ansluten till NIX och att dom begår ett lagbrott genom att ringa till dig. då kommer dom att ta bort dig ur listorna.

Företagen som sysslar med det här har ett CRM system i någon form i grunden för sina listor om vilka som sa ringas upp. Samtliga CRM system som finns har möjligheten att notera när man kontaktat någon, vad som sades, om intresse finns och om det är någon som helst ide att ringa personen igen.
Men dom är inte så intresserade av att ta bort dig ur rullorna så då säger dom att det inte går att ta bort dig trots att det i själva verket är så enkelt att dom sätter en flagga på din post i sitt system.

Inga problem, bara att trycka bort i samma ögonblick som man hör "hej, jag heter Lisa och ringer från...". Klart!

Radiotjänst ringer titt som tätt. Som om jag skulle svara, liksom. :rofl

Och det gör jag också. Men det känns extra sunkigt att de ringer när man är i Polen/Storbrittanien/Marocko så att det där 10-sekunders-samtalet, förutom att vara irriterande, kostar mig en tia i svars- och minutkostnader på mobilen.

Hey, jag tjänar ju pengar på det.

Dessutom har jag möjlighet att ge ganska många studenter som någon tex nämnde i tråden att tjäna lite extrapengar.

Är det dåligt?
Ni kan väll varjefall vara trevlig och avböja dom vänligt?

Fråga direkt om det är ok att samtalet spelas in och att de kommer faktureras xxx kr för varje minut av din tid de upptar. Var nog med faktureringsadressen... ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg