Jävla grannar:(

Burre skrev:
Bah, ni tror att ni har det jobbigt?
Har ett par grannar som har 3 smågrabbar i åldern 5 till 7. Varenda jävla morgon runt kl 07.00 är de uppe och lirar bandy ute på gården. Värre blir det när minstingen börjar grina och skriker efter mamma, som går ut och skäller ut den äldsta så han blir ledsen. Till slut står där en mamma som skriker och 3 barn som gråter...

Haha,,, känner igen mig! Har själv 2 småsyskon som e 6 o 7 eller nått sånt :crash

Svårt det där med missbrukargrannar, eller grannar av annat slag som fått sig en lägenhet tilldelad av de sociala myndigheterna. Jag vet inte hur det är numera, men förr var det praktiskt taget omöjligt att få dem vräkta oavsett vilket helsike de ställde till med för sina grannar.

Själv bor jag på landet och har inga grannar, i den vanliga bemärkelsen. Men varje dag kör det en massa motorcykelhuliganer förbi min uppfart. Vrooom, vrååål, brrrm osv. Fast jag klagar inte. Tycker faktiskt att det är ganska trevligt. :hej

Edit: om hunden inte får vara inomhus om nätterna kan du vända dig till djurskyddsmyndigheterna och begära att de tar hand om den.

Last edited:
släpp lös hundfan om du nu vågar ta i den. Så den springer bort för dem.
Har själv haft grannar som minsan klagade på motorcykelljud men tydligen tyckte hundskall halva dygnet var fint.
Så fort nånting rörde sig i närheten där hundfan stod bunden så vrålade den i en kvart, så man kunde knappt röra sig på sin egen gård. Kastde iaf snöboll i skallen på hundfan när ingen såg, men tyvärr lät den ännu högre då.

Silwer skrev:
släpp lös hundfan om du nu vågar ta i den. Så den springer bort för dem.
Har själv haft grannar som minsan klagade på motorcykelljud men tydligen tyckte hundskall halva dygnet var fint.
Så fort nånting rörde sig i närheten där hundfan stod bunden så vrålade den i en kvart, så man kunde knappt röra sig på sin egen gård. Kastde iaf snöboll i skallen på hundfan när ingen såg, men tyvärr lät den ännu högre då.

Det är så att de släpper ut den genom dörren bara och stänger om sig så den är lös och vill in.....

Bingo jag ska ringa Miljö och Hälsoskyddet på tisdag....

Tycker jag inte att det borde vara sååå svårt att enbart få bort hunden. Bara att ringa och klaga ett antal gånger och även be några till göra samma sak så dom skickar ut nån som kollar upp det. Hunden kan ju inte må bra..

Fredrick skrev:
Tycker jag inte att det borde vara sååå svårt att enbart få bort hunden. Bara att ringa och klaga ett antal gånger och även be några till göra samma sak så dom skickar ut nån som kollar upp det. Hunden kan ju inte må bra..

Som jag skrev tidigare i tråden hjälper inte det så mycket med tanke på vad som händer egentligen......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT