Jävla DC, hjälp! FW problem..

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Instålade Norton Internet Security nyss, och nu har DC buggat ur! Har ställt in allt som det ska (vad jag vet iaf :p) Och lagt till portar hit och dit och satt mig i active på DC. Men när jag ska connecta till nån så blir det connection timeout hela tiden!
Jag kommer in på hubbarna och det verkar som att andra kan spana på min filelist, men jag kan inte göra nåt! Jo söka kan jag föresten.
Ajm goin kreeeeeeeejsy! Hilfe! :)

Nisse Järnet skrev:
Instålade Norton Internet Security nyss, och nu har DC buggat ur! Har ställt in allt som det ska (vad jag vet iaf :p) Och lagt till portar hit och dit och satt mig i active på DC. Men när jag ska connecta till nån så blir det connection timeout hela tiden!
Jag kommer in på hubbarna och det verkar som att andra kan spana på min filelist, men jag kan inte göra nåt! Jo söka kan jag föresten.
Ajm goin kreeeeeeeejsy! Hilfe! :)

har du kanppat in rätt IP-nummer ?

Om du kan söka så kan du ju göra nåt, då måste du ju få upp folk i listan också.
Vad är det exakt som inte funkar? Funkar det i passive mode?

Kurvmakaren skrev:
har du kanppat in rätt IP-nummer ?
Jajjemen!

CorbenDallas: Japp jag får upp folk i listan! I passive funkade det iaf innan jag installerade FW:en. Ska testa om det funkar i passive med FW.
Det som inte funkar är att connecta till andra tjommar, dom verkar dock kunna connecta till mig.

Jättemycke strul med Norton Internet Security. Rekommenderar McAfee Personal Firewall och Nod32 Antivirus istället. Tar ingen kraft och fungerar mer än klockrent :tummenupp

BillS skrev:
Jättemycke strul med Norton Internet Security. Rekommenderar McAfee Personal Firewall och Nod32 Antivirus istället. Tar ingen kraft och fungerar mer än klockrent :tummenupp
eller ta nån fulversion av f-secure eller panda antivirus eller macaffe(stavning?)
Dessa har jag varit nöjd med!

Norton därimot, suger fett..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back