Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ankan skrev:Igår skickade jag ett surt mail till den drivmedelsansvarige på Statoil och gnällde över att Statoil alltid är först med att höja priset. HAr naturligtvis inte fått något svar.![]()
Messiah skrev:Börjar bli så trött på att bensinpriset ligger så jävla högt.
idag står det 10.21kr/L på 95.
Sen alla dessa bortförklaringar gör inte saken bättre, "dollarkursen är för låg"
"dollarkursen är för hög" osv.![]()
Anders R skrev:Norskt helstatligt företag som hämtar sin olja i nordsjön och väldigt beroende av vad som händer i USA eller ?
Tror att mackägaren skulle bli överlycklig om han fick 1.50/liter som förtjänst...Markus skrev:Att ni orkar ondgöra er över bensinbolagens prissättning, vad tar de in netto per liter tror ni? 1,50? 2,00?
Skriv på en protestlista eller nått.
Kahobe skrev:Tror att mackägaren skulle bli överlycklig om han fick 1.50/liter som förtjänst...
Kahobe skrev:Tror att mackägaren skulle bli överlycklig om han fick 1.50/liter som förtjänst...
Omsättning?? Nu fattar jag inget??Markus skrev:Ja, jag menade moderbolagen inte mackarna som drivs på franchise, näst intill ideellt skulle jag gissa.
EDIT:
Och jag menade ite vinst, utan omsättning.
Så ja, nu borde det vara tydligt vad jag menar.![]()
doorman skrev:![]()
Nu får det faan vara NOG!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
Men vi svenskar är ju så in i helvete "snälla" av oss och gör inte ett piss för att stoppa prisuppgången heller så jag vet egentligen inte varför jag sitter här och är förbannad. För nåt år sen skrevs det i tidningen där man uppmanade trafikanter att stanna fordonet och slå av motorn vid ett visst klockslag. I ren protest. Hände något? I helvete att det gjorde... Och nu är priset uppe i 12,25/l... Men det är ju så vi vill ha det! Skit i att sänka spritskatten, sänk bensinskatten ist.
(Inget illa menat mot någon överhuvud taget men jag var tvungen att skriva av mig lite...)
Messiah skrev:Börjar bli så trött på att bensinpriset ligger så jävla högt.
idag står det 10.21kr/L på 95.
Sen alla dessa bortförklaringar gör inte saken bättre, "dollarkursen är för låg"
"dollarkursen är för hög" osv.![]()
TRÅDEN ÄR TIOTUSENÅR GAMMAL!sajk skrev:10.21?? fan va billigt, senast igår pynta jag 12:28 för 95.![]()
Ankan skrev:Ungefär vad jag skrev till den där norske göken också. Han påstod i nån skrift jag fick hem i brevlådan att Statoil, precis som andra bensinstationskedjor, köper in sin bensin till gällande världsmarknadspriser, vilket sätts i dollar etc etc.
Även om man kan förstå att Statoil inte bedriver välgörenhet så är det med hänsyn till att man själv dränerar Nordsjön på olja ett jäkligt dåligt argument för att hela tiden ta ut högsta möjliga pris och alltid vara först med höjningar.
Alltså kostar inte bensinen 10:21 längre.Gurra skrev:
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti