Jättespindeln attackerade katten!!!!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vi märkte att katten hittat något att leka med. Leken blev kortvarig när spindeln attackerade katten!!!! Hon försvann med svansen mellan benen.
Har nog aldrig sett en sådan stor spindel (Förutom på terrarium). Nu ska jag spraya ner hela hemmet med Radar...

Bifogat

• spider.jpg
    spider.jpg
    49.4 KB · Visningar: 1,557
exiteme skrev:
Vi märkte att katten hittat något att leka med. Leken blev kortvarig när spindeln attackerade katten!!!! Hon försvann med svansen mellan benen.
Har nog aldrig sett en sådan stor spindel (Förutom på terrarium). Nu ska jag spraya ner hela hemmet med Radar...

Har sett större här hemma :rolleyes: Fast jag tror vårat badkar utrotade dem, (de fastnade i det o kom inte upp för kanten) :banana

Såna där otäckingar sitter med jämna mellanrum i mitt badkar när jag kommer upp på mornarna. Har införskaffat en spray som heter "Insektenkiller". Finns att köpa bl a på Plantagen och funkar alldeles utmärkt för att ta död på dom där hemska krypen.

Kaxigt iofs att ge sig på katten får man nog ändå säga.. :hihi

Men vars fan kommer alla jättespindlar ifrån? Det verkar ju finnas hur många som helst där nere.

Ser ut som "svensk vattenspindel" eller vad den nu kallades. Kan bli ännu större. Jag har dock sett en ill-grön sak i ungefär samma storlek som den på bild - hade säkert knaprat anabola flugor... :3freak

Jag fick nyligen släppa ut en större jäkel än det där. Antar att det var en vanlig svensk (mega) husspindel, men har de gaddar där fram? För de hade den jag släppte ut. :confused:

när jag kom hem igår så tog jag av mig jackan och råkade slå en blick i spegeln och på min tröja såg jag en sådan, lika stor. (vår rockhängare är precis vid spegeln så det är inte som jag är fåfäng)

Det är ju när de där stora jävlarna som man kan kamma på ryggen kommer fram som man funderar på att skaffa ett bollträ och ha innanför dörren....

t-rex skrev:
Det är ju när de där stora jävlarna som man kan kamma på ryggen kommer fram som man funderar på att skaffa ett bollträ och ha innanför dörren....

nja..jag tog en liknande häromdan med damsugaren, det bara rasslade till i röret som jag hade sugit upp en 5krona :Bugar

Funkar verkligen radar mot spindeldjur? Köp Ardap istället (finns i blomsterhandeln). Det fungerar som ett nervgift för just spindeldjur. :tummenupp Jag kan garantera att de kolar av det!

Sprutade det på nån annan insekt som försvann under listen i köket. Den kröp genast ut och låg och rykte lite innan den dog.

Alla som har fler extremiteter än jag skall dö!!!!!

Last edited:
Meissner skrev:
Jag fick nyligen släppa ut en större jäkel än det där. Antar att det var en vanlig svensk (mega) husspindel, men har de gaddar där fram? För de hade den jag släppte ut. :confused:
Inte gaddar!
Palper! Typ spindelns matskyfflare.

sEiKo skrev:
Inte gaddar!
Palper! Typ spindelns matskyfflare.

Detdär är en bluff som du gått på av djurens vänner eller nåt. Det är helt uppenbart huggtänder som de bara väntar att sätta in i nåt lår för att pumpa in gift.

Bollträ säger jag!

t-rex skrev:

Nu ska vi inte ha elaka fördomar om folk, bara för att dom råkar ha fullt naturlig kroppsbehåring på ryggen.

:tungan

FY!

Liknande modell spindel kröp ner i pannan på mig en morgon. Slängde på mig morronrocken som han mysde i, sen kröp den upp genom håret och ner i pannan. Dåligt man skraj man blev.

:4skrika

Fångade in en precis likadan senast igår! Det var inte den första. Helt plötsligt kryper det svarta, tjocka äckelpäckel överallt tycker jag! Varför kommer den en massa nu? Aldrig sett så många här hemma innan.

Drömmer tillochmed om dem! Vaknade häromnatten av en sån stor äcklig i sängen. Slänger mig upp, håller på att trampa ihjäl hundstackaren, kasta täcket, rister sängkläder.. Kom sen på att det (nog...) bara var en dröm. Hu!

t-rex skrev:
Detdär är en bluff som du gått på av djurens vänner eller nåt. Det är helt uppenbart huggtänder som de bara väntar att sätta in i nåt lår för att pumpa in gift.

Bollträ säger jag!

I second that!

Jag såg i spindelns ögon att det var blod han var ute efter...

Många kärringar med spindelfobi härinne! Vad är problemet? Svenska spindlar gör väl ingen skada, de tuggar förmodligen i sig diverse insekter som du ändå vill bli av med.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back