Jättejättestor teve

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Är den här bra eller?
*Klicka*

wega-50_cw_im.jpg

Om inte, vilken är att föredra (runt 18000:- då alltså)?

Är den här bra eller?
*Klicka*

wega-50_cw_im.jpg

Om inte, vilken är att föredra (runt 18000:- då alltså)?
bEROR PÅ VAD DU VILL HA, DEN DU LÄNKAR TILL ÄR EN Bak projekton TV, alltså inte en LCD eller PLASMA. För runt 20 000 får du en väldigt bra bakprojekton TV, men om du ska ha LCD eller PLASMA så får du bara en halvbra för det piset. Om du är ute efter en LCD/PLASMA kolla denna tråd

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106429

R1 Uffe skrev:
bEROR PÅ VAD DU VILL HA, DEN DU LÄNKAR TILL ÄR EN Bak projekton TV, alltså inte en LCD eller PLASMA. För runt 20 000 får du en väldigt bra bakprojekton TV, men om du ska ha LCD eller PLASMA så får du bara en halvbra för det piset. Om du är ute efter en LCD/PLASMA kolla denna tråd

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106429

Jag vill ha en schysst tv, gärna upp mot 50". Har inte något behov av att hänga upp den på någon vägg.
Frågan är om Sonys 50-tums LCD-bakprojektion är ett bra köp.

Jag vill ha en schysst tv, gärna upp mot 50". Har inte något behov av att hänga upp den på någon vägg.
Frågan är om Sonys 50-tums LCD-bakprojektion är ett bra köp.
Jag tror det är en toppen TV jämfört med andra bakproj. TV

2ono skrev:
Störst TV har minst K.. :yoparty

Hur funkar det?
Vad är skalan?
14" = 14" och sen drar man av en tum för varje 5" på tv'n?
Betyder en platt tv att den är smal?

Fan, jag borde vara ett kap för brudarna.....

28" CRT
:tummenupp

MiZou skrev:
vad är det för tips, för jag behöver bra/heta tips?

Jag tipsar Sagem, 45" blev mäkta imponerad över vad den presterade. Väldigt nätt och smidig för att vara bakprojje. Massor med ingångar, HDMI/DVI, komponent, 3 scart, VGA mm mm "Tyvärr" så var det lite för stor bild för min lägenhet så det blev LCD för mig. I efterhand ångrar jag mig lite.

GuW skrev:
Hur funkar det?
Vad är skalan?
14" = 14" och sen drar man av en tum för varje 5" på tv'n?
Betyder en platt tv att den är smal?

Fan, jag borde vara ett kap för brudarna.....

28" CRT
:tummenupp

Precis den är liten men smal :tummenupp

Nej, störst TV har störst TV :yoparty

Ja det var ju verkligen olyckligt men kom igen, jag behöver en till sovrummet också :tummenupp
Jag har vart runt i plasma, lcd, bakprojektionsträsket dom senaste 6 åren.
Har spenderat mycket tid och många timmar med inställningar och bytt en massa apparater under den tiden.
Det jag har kommit fram till fram till för ca 1 år sedan då och det som ger mes bild för pengarna är just bakpojektion.
Har vart allergisk till bakprojje med tanke på dom sunkiga lcd som fanns förr.

Detta tills en dag det var dags att köpa ny TV.
Iväg runt stan o kikar, slutar alltid min dag PÅ TeleHå då jag tycker dom har den kunskap som behövs där.

Hur som, kolla runt på plasmorna en stund och joo det hade utveklats sen min pioneer 503:a....
Har alltid haft en förkärlek till Pioneer just och jag tyckte den hade grymt bra bild med ganska så lite brum.....
Philips är också en plasma som är bra men som sagt Pioneer.

En sak som slog mig dock när jag gick upp till tvavdelningen var den apparaten som stog precis där man kom upp, hade inte den jävligt grym bild?
Joo, ska nog kolla vad det var för nåt o går dit.
Står en bit bort o kollar på bilden, och nåt får mig att tycka att fan, denna bilden är ju bätte än Pioneeren....fan, inte bra... undrar vad det är för nåt?
Stegar fra o kollar, va står det på lappen där bredvid....SAGEM???
Hmmm, gör inte dom dekodrar....franska dekodrar...hmm, får kolla hur tunn den är. Hoppsan då, vad är nu detta, bakprojektion.
Detta rörde om ganska mycket i mitt tycke för bakprojje, men jag fick ju faktiskt inse att det var bättre bild......
Blev nu fundersam o började kolla av nätet för detta, hittade en TV som jag kunde tänka mig vilja ha. Hittade en butik som hade den som demo, åkte dit och kikade, och återigen, satan vilken klockren bild!!!!

Det blev för mig en Samsung SP-50L7HX
Helt sjuk grum bild som förändrade min uppfattning om vad som är bäst just nu.

Skillnaden dock är att det inte är en LCD utan det 'är en DLP bakprojektion.
Jag har haft problem med regnbågseffekter tidigare med dlp ptrojjar så det har intre heller vart ett alternativ. Fick ofta huvudvärk av dessa regnbågsfält.
Hade lite av det på Samsungen men jag sket i det, bilden var ju jävla grym, jag ska bara ha en.
En sak vet jag, jag har faktiskt tränat bort dessa regnbågsfält, ser dom nästan aldrig längre, så jag vet att man kan jobba ort dom, iaf jag.

Så här ser min ut
18510

Den tv jag hade rekommenderat dig i den prisklassen är denna SAMSUNG DLP http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=66211

Mvh Rejvis

Ravetrancer skrev:
*Intressant läsning....* Mvh Rejvis

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att kolla på Samsungs DLP men man har ju hört mycket om regnbågseffekter som du nämner. Dock tveksamt om jag skulle märka något av detta, är ingen hemmabiofanatiker direkt utan vill mest ha en 7kt stor tv.
Måste leta upp ett exemplar att kolla närmre på!

Vad tycker du själv om Sonys 3LCD?

kan du inte köpa en till mig med medans du ändå håller på o handlar? snääääälla. ;)

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back