Jätte problem=(

Ozzy1980

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Hoj
FZR1000
Hej jag tänkte bara kolla om någon här kunde hjälpa mig med mitt problem.
min FZR 1000 -88 har börjat funka dåligt. När man virder om tändningsnyckelen så brukar bränslepumpen gå igång men det händer inte varjegång längre och när man kört typ 100 meter så börjar den gå på 2 cylindrar och vilja dö när man växlar=(. Då får man stanna och starta om, så brukar det funka. den kan oxå klydda när bränsle pumpen har pumpat upp tyck. Jävligt störigt är det=( då är min fråga...

Kan bränsle pumpen vara kass? eller bränslfiltert?
eller finns det någon annan orsak??

Tacksam för svar=)

min FZR 1000 -88 har börjat funka dåligt. När man virder om tändningsnyckelen så brukar bränslepumpen gå igång men det händer inte varjegång längre och när man kört typ 100 meter så börjar den gå på 2 cylindrar och vilja dö när man växlar=(. Då får man stanna och starta om, så brukar det funka. den kan oxå klydda när bränsle pumpen har pumpat upp tyck. Jävligt störigt är det=( då är min fråga...

Tacksam för svar=)

När hojen dör så slå av tändningen och dränera ut bränslet från de fyra flottörhusen och anteckna hur mycket bränsle som kommer ut från varje.
Är det bara en jätte liten skvätt i samtliga så har du bränsle tillförsel problem.
Är det olika mängd så är det mer förgasar relaterat.
Är du osäker så jämför efter att pumpen har byggt upp trycket vilken mängd det är.

tack för tippset=)
Det låter bra då finns det lite allternativ att prova=)
Tror du att det blir dyrt att lämna in den och få det kollat? Jag är inte så High på att meka=) Detta är min första hoj och vill därför inte sjäv chansa på att man gör rätt. Kanske låter idiotiskt att inte kunna meka hoj men alla är barn i början...

tack för tippset=)
Det låter bra då finns det lite allternativ att prova=)
Tror du att det blir dyrt att lämna in den och få det kollat? Jag är inte så High på att meka=) Detta är min första hoj och vill därför inte sjäv chansa på att man gör rätt. Kanske låter idiotiskt att inte kunna meka hoj men alla är barn i början...

Har ingen aning vad det kan kosta på en verkstad samt just nu verkar de vara ganska nedlastade med jobb.
Köp en Haynes eller clymer verkstadsmanual eller sök på nätet. Finns säkert någon som har scannat av en original verkstadsmanual. Har du bara lite verktyg så är det nu du har chansen att lära dig. Lycka till

Tacksam för svar=)

Jag fick byta pumpen på min efter drygt 8000 mil (körda av mig). En original kostade drygt 2000 spänn så jag köpte en på biltema istället för ca 300 kr. Den var dock något större än originalpumpen men passade in ändå med lite meck. Sök på bränslepump och fzr så hittar du ev min tråd om detta här, orkar inte själv leta upp den just nu.

funkar nu=)

Ville bara säga att det blev en ny bränslepump från biltema som gjorde jobbet=)

Tack för all hjälp=)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...