Jänkarna är för roliga....

Tja, vad ska man säga, hade han varit en bättre förare så hade han säkerligen hamnat i Moto GP istället för Troy Bayliss. Antar jag alltså. :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Ben Boström jämför AMA med Motogp. Han måste ha en skev verklighetsuppfattning......

http://www.crash.net/news_detail.asp?championship_id=6&news_id=60815&language_id=1

Egentligen säger han ju inte något uppseendeväckande. Att förarna i AMA Superbike skulle vara lika bra eller bättre än de i WSBK kan jag egentligen inte kommentera. Därtill vet jag för lite om de amerikanska förarna. Att fabriksstödet skulle vara bättre i AMA än i WSBK råder det ju inget tivivel om. Och att AMA är roligare att titta på än WSBK verkar högst troligt. Däremot har nog Ben hybris och det skulle vara kul att se honom i MotoGP bara för att se hans sura uppsyn längst bak i startfältet. :tummenupp

Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Nyteknik skrev:
Egentligen säger han ju inte något uppseendeväckande. Att förarna i AMA Superbike skulle vara lika bra eller bättre än de i WSBK kan jag egentligen inte kommentera. Därtill vet jag för lite om de amerikanska förarna. Att fabriksstödet skulle vara bättre i AMA än i WSBK råder det ju inget tivivel om. Och att AMA är roligare att titta på än WSBK verkar högst troligt. Däremot har nog Ben hybris och det skulle vara kul att se honom i MotoGP bara för att se hans sura uppsyn längst bak i startfältet. :tummenupp

Motogp och AMA, de två bästa serierna i världen säger han ju.

Så AMA är bättre än 125 VM,250 VM och SS600 VM? Jag tror inte att AMA är bättre än WSBK heller. Kolla hur långt ner i fältet E Boz var förra året. Dessutom så körde Lavilla ifrån Yates och Mladin på försäsongen trots betydligt mindre pulver i motorn.

Re: Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Chris Ash skrev:

Så AMA är bättre än 125 VM,250 VM och SS600 VM? Jag tror inte att AMA är bättre än WSBK heller. Kolla hur långt ner i fältet E Boz var förra året. Dessutom så körde Lavilla ifrån Yates och Mladin på försäsongen trots betydligt mindre pulver i motorn.

Även om AMA är en mycket bra serie så är ju toppen väldigt smal. Det är ju bröderna Boström, Mladin och i viss mån Gobert och Yates som är bra. Resten mer eller mindre utfyllnad.

Re: Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Chris Ash skrev:

Körde Eric Boström VM förra året? Vilken serie? Viken plats?

Re: Re: Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Nyteknik skrev:
Körde Eric Boström VM förra året? Vilken serie? Viken plats?

Han körde SBK-deltävlingarna på Laguna Seca och Sugo. Kan varit någon mer men jag kommer inte ihåg exakt.

Re: Re: Re: Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Goodstuff skrev:
Han körde SBK-deltävlingarna på Laguna Seca och Sugo. Kan varit någon mer men jag kommer inte ihåg exakt.

En av de tyska, Lausitz eller Oschersleben.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Nyteknik skrev:
Och hans placering i förhållande till VM-eliten?

Vad tjatig du är *går och hämtar Motocourse som du själv borde ha haft vett att köpa*

Eric Bostroms tävlingar i WSBK 2002

Sugo
13:e i Race 1
14:e i Race 2

Monza
9:a i Race 1
7:a i Race 2

Silverstone
11:a i Race 1
16:e i Race 2

Laguna Seca
6:a i Race 1
4:a i Race 2

Oschersleben
Vurpade och bröt handleden på kvalet

Inte jätteimponerande av en som slogs om segern i världens näst bästa serie :rolleyes:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Chris Ash skrev:
Vad tjatig du är *går och hämtar Motocourse som du själv borde ha haft vett att köpa*

Eric Bostroms tävlingar i WSBK 2002

Sugo
13:e i Race 1
14:e i Race 2

Monza
9:a i Race 1
7:a i Race 2

Silverstone
11:a i Race 1
16:e i Race 2

Laguna Seca
6:a i Race 1
4:a i Race 2

Oschersleben
Vurpade och bröt handleden på kvalet

Inte jätteimponerande av en som slogs om segern i världens näst bästa serie :rolleyes:

Tack för att du släpade dig från datorn och letade fram resultaten. Vilken pärs. Har faktiskt inte köpt Motocourse ännu. Tittade i Presspoint igår men hittade den inte.

Nej, det var inga märkvärdiga resultat från Eric Boström. Rätt skönt när kaxiga amerikanare sätts på plats. Å andra sidan sade väl aldrig Ben i intervjun att förarna i AMA Superbike var bättre än i WSBK? Han talde om fabrikstödet, underhållningen etc. Eller tar jag fel?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jänkarna är för roliga....

Nyteknik skrev:
Tack för att du släpade dig från datorn och letade fram resultaten. Vilken pärs. Har faktiskt inte köpt Motocourse ännu. Tittade i Presspoint igår men hittade den inte.

Nej, det var inga märkvärdiga resultat från Eric Boström. Rätt skönt när kaxiga amerikanare sätts på plats. Å andra sidan sade väl aldrig Ben i intervjun att förarna i AMA Superbike var bättre än i WSBK? Han talde om fabrikstödet, underhållningen etc. Eller tar jag fel?

"They both have the majority of the best riders"

Dream on!

AMA är inte mkt bättre än Veidec.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...