Jämtkuppen 2012

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Hej

Kollar intresse för en sexdagars raceserie på tre banor i Jämtland nästa år. Tanken är en dags träning/kval och race nästa dag
Dag 1 och 2 Bergringen, riktigt rolig go-cart bana
Dag 2 och 3 Östersunds motorstadion, Supermoto SM bana
Dag 4 och 5 Molanda Motorbana, Järpen nära Åre
Vi skulle även kunna lägga till Hedemora eller Rättvik som ligger norrut

Tanken är att alla skall få köra, förslagsvis elit, open och gathojar. De som är elit kör givetvis elit, openförare som är snabba under kval flyttar upp sig till elit och de gatförare som fått blodad tand flyttar upp till open. Vi kan även bjuda in quadfolk om det blir dålig uppslutning. Men det vore roligt om det dök upp så mycket folk att vi får köra 4-5 klasser. Vi kan även bjuda in finnar, norrmän och danskar. Med lite god framförhållning kan man planera så att det inte krockar med andra tävlingar

Jag känner ansvariga på Bergbanan och Östersundsbanan och de är medgörliga och jag vet att de kör supermoto på Molanda så det skall gå att ordna.

Är det någon som är intresserad att köra detta sommaren 2012 hör av er så skall jag sy ihop en sommarcup, börja fyll på en lista. Finns det intresse kollar jag med Svemo

MVH Peter Mackhé #49
www.mackhe.se
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag är på!

Lite från Molanda.

[YOUTUBE-ID]lDjTn97nTK8[/YOUTUBE-ID]
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Låter fränt! Antingen trycka ihop det på en vecka som du säger eller kanske lägga det på 3 olika helger ist? Jag personligen skulle nog tycka 5-6 race rakt på varandra skulle bli lite för mycket.

Annars är idén kanon!
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Sommarserie

Förslagsvis andra veckan i juli

Min tanke vare en supermoto variant av myggjakten, man kan klämma in en vilodag innan sista tävlingen då blir det mån-sön. Det är drygt att åka upp till ösd, därför tänkte jag att det kunde vara bra att köra en hel vecka.

/P
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Förslagsvis andra veckan i juli

Min tanke vare en supermoto variant av myggjakten, man kan klämma in en vilodag innan sista tävlingen då blir det mån-sön. Det är drygt att åka upp till ösd, därför tänkte jag att det kunde vara bra att köra en hel vecka.

/P

Låter ju som en riktigt rolig semestervecka!:tummenupp
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tror också det är bäst att lägga allt på en gång, blir det olika helger kommer inte folk upp mer än en gång. Däremot kanske det för min del hade räckt med en dag på varje bana och sen en final i Rättvik på vägen ner så är man färdig på 4 dagar. Jag saknar nog motivationen till att köra 6 dagar på raken så här sent i karriären. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tror också det är bäst att lägga allt på en gång, blir det olika helger kommer inte folk upp mer än en gång. Däremot kanske det för min del hade räckt med en dag på varje bana och sen en final i Rättvik på vägen ner så är man färdig på 4 dagar. Jag saknar nog motivationen till att köra 6 dagar på raken så här sent i karriären. :)
Om du får en kram efter varje körd dag då?
Är inte det tillräckligt motiverande så vet inte jag.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Skitkul. Molanda kan ju gå riktigt fort :)
Tror det är lättare att få med folk om det är max 4 dagars körning, tex en dag/bana. Annars finns det risk att hojarna och/eller gubbarna inte håller.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Skitkul. Molanda kan ju gå riktigt fort :)
Tror det är lättare att få med folk om det är max 4 dagars körning, tex en dag/bana. Annars finns det risk att hojarna och/eller gubbarna inte håller.

Jo låter bra! Antingen 3 race på raken eller 4 race med en vilodag inklämmt emellan!?
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Jo låter bra! Antingen 3 race på raken eller 4 race med en vilodag inklämmt emellan!?

4 race med en eller två vilodagar imellan för att laga hoj. Självklart måste vi klämma in en fest också. Man vill ju inte åka så långt utan att få ta en öl eller två. Kanske skall ta med en öltunna på släp :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Låter skit kul!

Rent kostnadseffektivt är det en absolut fördel att köra endagsupplägg vad gäller allt som har med en tävling att göra. (tillstånd, sjukvård osv)
Det är svårt att veta vad som funkar bäst för att locka störst skara deltagare, men antingen 3-4 race på 4 dagar eller att lägga in det över en vecka med race varannan dag och friträning dagen emellan. Då kan folk välja själva att träna hela dagen, bara köra halva, ta helt ledigt eller bli tvingade att meka hoj osv.
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Jag har kanske varit lite otydlig, tanken var en träningsdag före race på varje bana så att alla som vill kan köra in sig på banan och i lugn och ro förflytta sig mellan banorna. då blir det sex dagar. Alternativ två är att vi hetsar och smiskar av allt på tre dagar, men jag tror att det kan vara skönt med en lugn träningsdag mellan racen.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ascool idé Peter :tummenupp:Bugar

Jag gissar att träning-rejs-träning-rejs-träning-rejs är bästa upplägget. Börja gärna längst norrut och jobba neråt.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
När det finns möjlighet till träning så tar man den för att inte ge dem andra försprång och då blir det iaf sex dagars körning på raken, och man vill inte ha dödtid iaf, skulle tycka det var nice att inte spendera en hel vecka också. Så jag är väl tjatig men jag kör hellre allt på en gång, möjligtvis en racefri dag innan sista racet så de som vill kan få sin dag med bakfylla. :)

I vilket fall som helst, så jävla rolig idé! :tummenupp
 

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Behöver inte köra hela serien

När det finns möjlighet till träning så tar man den för att inte ge dem andra försprång och då blir det iaf sex dagars körning på raken, och man vill inte ha dödtid iaf, skulle tycka det var nice att inte spendera en hel vecka också. Så jag är väl tjatig men jag kör hellre allt på en gång, möjligtvis en racefri dag innan sista racet så de som vill kan få sin dag med bakfylla. :)

I vilket fall som helst, så jävla rolig idé! :tummenupp

Du kan alltid välja två tävlingar om du vill...
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top