Jämnt på ettan, ojämnt på alla andra växlar

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
När jag inte har varvmätaren inkopplad så vill inte alla växlarna gå jämnt.
Ettan går som den ska, tvåan går bra i 3 sekunder innan den börjar att rycka som att bensinen håller på att ta slut. Den går ojämnt helt enkelt på andra till sjätte växeln.
Koppar jag in varvmätaren så går den som vanligt. Hastighetsmätaren påverkar ingenting oavsett om den ikopplad eller inte.
Polaren som hade samma modell som jag (CBR600F) fast -95a gick bra utan mätare, min som är en -98a går inte alls =S

Är det någon spärr eller skit i instrumentpanelen som joxar?
Jag har köpt en ny digital mätare istället och provade idag, gick ojämnt på växlarna förutom ettan. Va fan kan det vara!?

Kan ordna allt med hojen nu när jag har alla grejerna jag har beställt men så ska skiten inte gå jämnt utan orginalpanel!?

Någon som vet problemet med detta?

Vet inte om det har någon betydelse men 98:an har en TPS sensor på förgasaren men jag tror inte de äldre modellerna har det.Om den sedan är kopplad till varvräknaren vet jag inte.

Vet inte om det har någon betydelse men 98:an har en TPS sensor på förgasaren men jag tror inte de äldre modellerna har det.Om den sedan är kopplad till varvräknaren vet jag inte.

Ah, ok. Jag ska maila Honda om detta imorrn (senare idag) och se vad de kan säga också.
Men tror du att man kan gå förbi detta?

Har ingen aning,min son har en 98:a och jag såg att det satt en sensor på den.

Ok, man får tacka för svar iaf. Ska se om man kan koppla ur den eller göra något åt "problemet".

Någon mer som vet vad detta kan bero på?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg