Jämlikhetslagen?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Det är ju nån ny lag som gäller nu där det inte får finnas olika prissättningar beroende på kön eller olika åldersbestämelser.

Hur är det med försäkringsbolagen, innefattas de inet av denna lagen?

Och isf är det inte dax att spola "tjejförsäkringarna" nu?

Jag har alltid känt att dessa varit löjliga, jag har inte kostat bolaget ett rött öre någonsin ändå ska jag betala mer för att åka hoj än en tjej.

Låt de som kostar betala i stället.

(Jo, jag vet att det finns orättvisa åldersregler med men det skiter jag i just nu:lol)

Last edited:
Silwer skrev:

Försäkringsbolag är undantagna eftersom kön är en av de tydligaste faktorerna vad det gäller "risk" för bolaget....

Silwer skrev:
jag har inte kostat bolaget ett rött öre någonsin ändå ska jag betala mer för att åka hoj än en tjej.

Jag har inte heller kostat en spänn... Men 1000 killar är VÄLDIGT mycket dyrare i drift för bolagen än 1000 tjejer...

.....Så bolagen lär inte ändra sig... men vi skötsamma helyllekillar som är rädda för att gasa får väll säga till våra killkompisar som tar mer risker om vi vill sänka premierna.

korvgubbe skrev:
.....Så bolagen lär inte ändra sig... men vi skötsamma helyllekillar som är rädda för att gasa får väll säga till våra killkompisar som tar mer risker om vi vill sänka premierna.
Det var nog den allra dummaste idén egentligen, se bara hur det blir om du försöker nåt sånt här på forumet, för då får du veta att du är helt inkompetent och att du är en idiot bara för att du möjligen antyder att folk kunde lugna ner sig lite.

Här gäller omvända lagar.

Silwer skrev:
Det var nog den allra dummaste idén egentligen, se bara hur det blir om du försöker nåt sånt här på forumet, för då får du veta att du är helt inkompetent och att du är en idiot bara för att du möjligen antyder att folk kunde lugna ner sig lite.

Här gäller omvända lagar.

Jodå, jag vet! Alla är tuffa bakom en dataskärm!

Silwer skrev:
Det är ju nån ny lag som gäller nu där det inte får finnas olika prissättningar beroende på kön eller olika åldersbestämelser.

Och isf är det inte dax att spola "tjejförsäkringarna" nu?

Jag har alltid känt att dessa varit löjliga, jag har inte kostat bolaget ett rött öre någonsin ändå ska jag betala mer för att åka hoj än en tjej.

Låt de som kostar betala i stället.

(Jo, jag vet att det finns orättvisa åldersregler med men det skiter jag i just nu:lol)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1504342&postcount=7

så hur funkar det med inkallalese till värnplikt nu då?
måste tjejerna dit :va :hih

finns de nå mer som "tjejerna egentligen måste göra som inte görs?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8