Jämförelsetest av nakna bushojar (S3 -05, MV Brutale, KTM m fl)

• Thread starter Thread starter TM
  • Start date Start date
Jag lutar också åt Triumph, tyckte även förra Speed Triplen var lyckad. Visst har Triumph billig märkesförsäkring, gäller de även den modellen?

Vid en hastig titt tycker jag det verkar som om MV Brutale var mest omtyckt men föll på sitt höga pris, även SuperDuke fick högt betyg. Så man kan ju läsa lite mellan raderna och ändå få fram relevant info.

IFs Triumphförsäkring gäller fortfarande för S3, dock med högre självrisk på vagnsskadan.

Annars gjorde ju Bike ett test i senaste nummret av tre stycken busiga twinnar. Yamaha MT-01, Buell XB9SX CityX och KTM 990 Super Duke.

Även i de senaste numrena av både MO och Mottorrad (tyska) så "vinner" S3 -05 över MT01, Superduke, MZ-SF1000, Benelli TNT, Buells 1200 mfl. :tummenupp

Personligen tycker jag dock, inte helt utan anledning :D , att S3 innan -05 är snyggare. Men -05an har väl säkert lite trevligare motor och några andra förfiningar.

Ok, självrisken är högre men är premien fast för alla modeller och i så fall hur mycket är den på? Eller går det inte att säga p g a att de också räknar zoner, m m?

Pust, stånk & stön...släpa släpa, puh (torkar svetten ur pannan) & ett sista krafttag. Åhej!
Hmm få se nu, på med läsglasögonen:

S3 -05 (97 - framåt) hamnar i grupp 1, vilket i zon 1-2 innebär en årspremie på 8.415:- (6.780:- i zon 3-4). Vagnskadesjälvrisken i grupp 1 ligger på 9.000:- (övriga grupper: 6.000:-), självrisk för stöld ligger på 5.000:- i samtliga grupper.

Last edited:
Hakka skrev:
En brittisk publikation ger Triumph högsta betyg. Who would've thought...
Eh? Brittisk motorcykelpress har pissat på Triumph sedan nystarten i början av 90-talet så om du försöker påtala att de skulle vara jäviga bara för att Triumph är ett engelskt märke så är du ute och cyklar, det är ju snarare tvärtom.

xyx skrev:
Även i de senaste numrena av både MO och Mottorrad (tyska) så "vinner" S3 -05 över MT01, Superduke, MZ-SF1000, Benelli TNT, Buells 1200 mfl. :tummenupp

Personligen tycker jag dock, inte helt utan anledning :D , att S3 innan -05 är snyggare. Men -05an har väl säkert lite trevligare motor och några andra förfiningar.

En xyx ger Triumph högsta betyg. Who would've thought... ;)

TM skrev:
Pust, stånk & stön...släpa släpa, puh (torkar svetten ur pannan) & ett sista krafttag. Åhej!
Hmm få se nu, på med läsglasögonen:

S3 -05 (97 - framåt) hamnar i grupp 1, vilket i zon 1-2 innebär en årspremie på 8.415:- (6.780:- i zon 3-4). Vagnskadesjälvrisken i grupp 1 ligger på 9.000:- (övriga grupper: 6.000:-), självrisk för stöld ligger på 5.000:- i samtliga grupper.
Tack! :tummenupp 4000 billigare än jag har nu då. Alltid något.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park