Jämföra derbi gp1 race 125cc och peugeot jet force 125cc

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
Jag ska köpa antingen en Derbi gp1 race eller en Peugeot jet force och skulle då vilja höra bra respektive dåliga erfarenheter av dem. Maxfart, Drar den mycket soppa?
Är den skön att sitta på?:arsele :gnissla , allt! :tummenupp

vilken är snyggast?

25622_0_1_2_jetforce%20125%20abs-pbs_Image%20credits%20-%20Peugeot.jpg

derbi_gp1_race_08.jpg

Last edited:
Jag har en GP1 fast en 50cc, skönaste jag åkt på i hela mitt liv faktiskt!

GP1 är snyggast, men varför frågar du oss? Kommer du köpa den som flest tycker är snyggast? Du skulle startat en poll så slipper du räkna själv:)

Jag vill veta om någon rekommenderar den ena eller den andra, om det har varit mkt problem med någons kanske. Vill bara ha lite hjälp:) Självklart kommer jag ju köpa den som känns bäst sen men kul att veta vad andra tycker...

Men vad rekommenderar ni om man ska ha en sportig modell då? Alla har försökt övertala mig om att jag ska ha en sån modell istället nu ju, så jag vet inte vad jag vill ha:va :tungan

snyggast får du väl avgöra själv? jag tycker nog gp1 är snyggast fast fan skaru me en b*gpulka till som 125:a? nästan absurt

jupp... variatordriven plastanka känns fel om man ska skaffa en 125a... dyr pendlar moped bara. men skulle det va nån av dom så säger jag gp1an också, pegen har mer effekt men den skilnaden är knappt märkbar och den är inte lika snygg. :tummenupp

snyggast får du väl avgöra själv? jag tycker nog gp1 är snyggast fast fan skaru me en b*gpulka till som 125:a? nästan absurt

En tjej bryr sig inte om det är b*gvarning på nåt!:rolleyes:

jupp... variatordriven plastanka känns fel om man ska skaffa en 125a... dyr pendlar moped bara. men skulle det va nån av dom så säger jag gp1an också, pegen har mer effekt men den skilnaden är knappt märkbar och den är inte lika snygg. :tummenupp

Tack:tummenupp

Last edited:
Inte jag iaf! Kör mitt race:yoparty

Men de e klart roligare å köra växlat, plus att man håller sig koncentrerad... Variatordrivet e en jävla trafikfara... Köp nå motardliknande 4t as istället...

Jag får väl se vad jag tycker om att köra växlat nu när jag ska köra upp. Har aldrig kört mc som man växlar innan:hojcbr. Men jag får se vad jag bestämmer mig för då:)

Last edited:
Inte jag iaf! Kör mitt race:yoparty

Jag får väl se vad jag tycker om att köra växlat nu när jag ska köra upp. Har aldrig kört mc som man växlar innan:hojcbr. Men jag får se vad jag bestämmer mig för då:)

Kanske dax att pröva det då... :va annars lär du ju kugga direkt på uppkörningen om du inte har någon vana vid växlat :näsblod

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka