Jägarexamen...

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
VTR Firestorm '00
Har nu klarat teorin till jägarexamen, nu får det börja töa så man kan få skjuta upp också ... sen kan man ju få börja skjuta små oskyldiga djur ;)

... och sen är det ju vår ... då börjar ju mc-säsongen äntligen igen =)

Gokväll

Grattis! Tänkte ju det med i höstas men missade starten med en vecka. Så jag hoppar på det i vår istället. Var det svårt!?

CJ900RR: inte direkt svårt ... man får ju lägga ner lite tid på att lära känna igen lite olika fåglar och sånt .. sen är det mycket som jag anser vara självklart.

sv1K: Är nog rädd för att det är så ... kanske inte bara älg, ett och annat rådjur får nog smaka lite hagel också.

Men känns skönt att man klarade, skjutprovet verkar inte så svårt iaf, övat lite lerduve-skjutning och det gick utmärkt. Firar med lite whisky =)

LiQUiD skrev:
Har nu klarat teorin till jägarexamen, nu får det börja töa så man kan få skjuta upp också ... sen kan man ju få börja skjuta små oskyldiga djur ;)

... och sen är det ju vår ... då börjar ju mc-säsongen äntligen igen =)

Gokväll
Grattis, det är inte mycket som slår känslan att sätta en bula i ett icke ont anande rådjur när man själv är lite frustrerad och inte riktigt vet var man ska ta vägen. :gnissla

Jag funderar också på att börja döda djur, är det kul?
Det är så attans dyrt i stockholm bara, runt 20 lök för att få hänga med i något lag*.

*=nu behöver inte varenda lantis skriva hur billigt/gratis det är där ni bor, åtföljt av ":D". Okej? :mad:

Markus skrev:
*=nu behöver inte varenda lantis skriva hur billigt/gratis det är där ni bor, åtföljt av ":D". Okej? :mad:
Bara för att du så snällt frågade så kostar jakten mig inte ett öre, bara att dra sig på stövlarna o trava ut i busken med bössan. :banana

Thermal skrev:
Bara för att du så snällt frågade så kostar jakten mig inte ett öre, bara att dra sig på stövlarna o trava ut i busken med bössan. :banana

vissel vissel vissel..... samma här :tungan

Markus skrev:
Jag funderar också på att börja döda djur, är det kul?
Det är så attans dyrt i stockholm bara, runt 20 lök för att få hänga med i något lag*.

Kom hem till mig, det är verkligen jätte roligt att hänga upp fågelmat i äppelträdet som står 10 meter från köksfönstret och sedan öppna fönstret och ha diskbänken som armstöd.

LiQUiD skrev:
kanske inte bara älg, ett och annat rådjur får nog smaka lite hagel också.
Jag hoppas du inte syftar på att du ska skjuta älg med hagel,
då får du nog göra om teorin du hehe :rolleyes:

Själv tog man jägarexamen för 6år sen tror jag det var
12år, 13 kan jag ha varit.

Oddjob skrev:
Jag hoppas du inte syftar på att du ska skjuta älg med hagel,
då får du nog göra om teorin du hehe :rolleyes:

Själv tog man jägarexamen för 6år sen tror jag det var
12år, 13 kan jag ha varit.

jag skulle lätt skjuta älg med hagel ifall jag hade en älg på kornet.. skulle förmodligen skjuta den med 22 long också, men det är jag det :kocko

spectre skrev:
jag skulle lätt skjuta älg med hagel ifall jag hade en älg på kornet.. skulle förmodligen skjuta den med 22 long också, men det är jag det :kocko

:lol Själv föredrar jag min 338 :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...