Jä*vla piss helg!

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Gaaaaaah den här helgen tar priset.
När jag kommer hem från jobbet igår så, säger sambon att tvättmaskinen har gått sönder. Vi hade tvättat i 40 grader, men när vi tar ut tvätten eftersom det började lukta bränt, så va tvätten och vattnet skållhet. hmm mycket skumt. Aja inte mycket att göra, får fixa skadeanmälan på jobbet imorgon (läs idag).

Senare på kvällen åker vi för att plocka upp en kompis. Vi åkte runt halv 9 på kvällen och va hemma runt 9.
Runt 12 ska vi skjusa hem henne, går till bilen alla tre, och inser att dörrar står öppna och det fattas lite glas i triangelfönstret på höger sidan. hmm vad i helv*te. Sambon söker igenom bilen och inser att dom har tagit våra parkeringspengar, INGET annat!!!!!!! gaaaaaaaaaaaaaah, idioter.
Jag går och kollar så att vår ögonsten står kvar och det gjorde den :)

För att bätra på det hela så kan jag säga att jag har blivit jätte förkyld, har så jäkla ont i bihållerna så jag vet inte vart jag ska tavägen :(

Men iaf, är det någon som kan själv eller kan rekomendera någon till att byta glaset på bilen.
Vi har helförsäkring, men självrisken ligger på 1700:-, och eftersom det är bara det lilla trekantsfönstret så känns det som om det inte är värt det.

Så snälla hjälp mig :)

/En förkyld och irriterad Annicka

Annicka skrev:
Men iaf, är det någon som kan själv eller kan rekomendera någon till att byta glaset på bilen.
Vi har helförsäkring, men självrisken ligger på 1700:-, och eftersom det är bara det lilla trekantsfönstret så känns det som om det inte är värt det.
Kan ni inte ta det på glasförsäkringen? Säga att det var en vedhuggningsolycka, det flög ett vedträ genom rutan eller något?

Försök se lite ljust på saken, tur att dom inte snodde bilen/hojjen.

Det finns alltid dom som har det värre, grannens dotter dog i cancer för ett tag sen. Nyligen fick han en fästing med hjärnhinneinflamation som följd. Nu försöker han lära sig äta igen, det är knackligt att gå och han kanske aldrig kommer kunna åka på sin hoj igen.

Last edited:
Esquire: Det är på glasförsäkringen det är 1700:- i själv risk :(

Vågen: hmm jo igentligen, det är många som har det svårare, ville igentilgen bara gnälla av mig lite.

Ghost: heheheh du har ju vart sjuk länge nu. Inte bra. Blir jag borta från jobbet så ringer jag :)

Skithelg med andra ord. Men se det positivt, nästa helg kanske blir bättre och hojen stod iallafall kvar i garaget![peppar peppar..] :) Tvätta kan man göra hos mamma ;)

Kram tjejen!

Tack för uppmuntran :)

Ska du till flaten rakan ikväll?

Kram på dig.
/Annicka

Bikerbitch skrev:
Skithelg med andra ord. Men se det positivt, nästa helg kanske blir bättre och hojen stod iallafall kvar i garaget![peppar peppar..] :) Tvätta kan man göra hos mamma ;)

Kram tjejen!

Annicka skrev:
Ghost: heheheh du har ju vart sjuk länge nu. Inte bra. Blir jag borta från jobbet så ringer jag :)

Ring du jag är hemma i morgon & hoppas på en tid hos kvacksalvarna så snart som möjligt, orkar inte vara hemma längre... :gnissla
Annars får vi väl tjöta lite här & på msn. :)

Trist helg, det kan ju bara bli bättre nu, eller hur?

Vet hur det känns för vi har haft många såna där roliga helger men så är det när man bor i Väsby på rätt ställe :va
Vi bor på Golan-höjden i väsby, enda stället i väsby som antaligen har större brottslighet är Gasaremsan nere vid Centrum.

Vart i väsby bor ni?

/Nitrous

Vi bor på Ardennergatan. Närstan på gränsen mellan Hovslagargatan och Ardennergatan, så det är ju inte precis i smeten.

Sambon ringde precis och berättade att en ny ruta kostar 350:- :)
Men vi får sätta in den själv om jag förstog det hela rätt. men iaf, det är bättre än att betala 1700:- i självrisk :

/Annicka

Nitrous skrev:
Trist helg, det kan ju bara bli bättre nu, eller hur?

Vet hur det känns för vi har haft många såna där roliga helger men så är det när man bor i Väsby på rätt ställe :va
Vi bor på Golan-höjden i väsby, enda stället i väsby som antaligen har större brottslighet är Gasaremsan nere vid Centrum.

Vart i väsby bor ni?

/Nitrous

Idag mår jag bättre än igår, så jag drar till jobbet :)
Vi hörs av.

Kram
Annicka

Ghost skrev:
Ring du jag är hemma i morgon & hoppas på en tid hos kvacksalvarna så snart som möjligt, orkar inte vara hemma längre... :gnissla
Annars får vi väl tjöta lite här & på msn. :)

aj aj de där lät inte så kul....men fördelen är att ni inte blev ruenerad på rutan i alla fall. Mej vetligen så är dom inte så svåra att sätta in. Lycka till.
Tvättmaskiner kan man också få tag på biligt om det är så...... :tummenupp
Sen får du hinka kanjang eller nå sånt så slipper du förkylningen.

Mvh Kakan

Vad är det för bil ni har?? Har massor med begagnade rutor från skrotade bilar. 100:-/st plus frakt

Annicka skrev:
Gaaaaaah den här helgen tar priset.
När jag kommer hem från jobbet igår så, säger sambon att tvättmaskinen har gått sönder. Vi hade tvättat i 40 grader, men när vi tar ut tvätten eftersom det började lukta bränt, så va tvätten och vattnet skållhet. hmm mycket skumt. Aja inte mycket att göra, får fixa skadeanmälan på jobbet imorgon (läs idag).

Senare på kvällen åker vi för att plocka upp en kompis. Vi åkte runt halv 9 på kvällen och va hemma runt 9.
Runt 12 ska vi skjusa hem henne, går till bilen alla tre, och inser att dörrar står öppna och det fattas lite glas i triangelfönstret på höger sidan. hmm vad i helv*te. Sambon söker igenom bilen och inser att dom har tagit våra parkeringspengar, INGET annat!!!!!!! gaaaaaaaaaaaaaah, idioter.
Jag går och kollar så att vår ögonsten står kvar och det gjorde den :)

För att bätra på det hela så kan jag säga att jag har blivit jätte förkyld, har så jäkla ont i bihållerna så jag vet inte vart jag ska tavägen :(

Så snälla hjälp mig :)

/En förkyld och irriterad Annicka

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back