Jä**a länsförsäkringar!

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej
När jag skulle ställa på hojen den 19 april tecknade jag en tjejförsäkring hos Länsförsäkringar och fick uppgift om att den skulle kosta mig 6299 kr/hel/hel med en självrisk på 3000 tänkte jag. När jag väl fick försäkringsbrevet så hade de skrivit fel kw och fel självrisk trots att jag hörde hur de gjorde rätt på telefon när jag tecknade försäkringen! Jag ringde och ändrade och idag fick jag ett nytt försäkringsbrev men nu var totalsumman en annan och jag hade plötsligt en självrisk på 8000. Jag ringde dem igen och nu fick jag veta att min hoj som är en yzf thundercat inte får tecknas med självrisk på 3000. Vilka smarta jäv**r för det fick jag ingen information om när jag skulle teckna försäkringen. Hur kan man göra i ett sådant här läge, är det bara svälja stoltheten att de får strula med en hur mkt som helst. Visste jag att jag skulle få en självrisk på 8000 hade jag nog kanske tagit halvförsäkring bara, det beror ju på vad det blir för skador också om det är värt att ta ut det på försäkringen överhuvudtaget. Någon som vurpat med sin och har ett hum om hur mkt allting kostar? Hur är det på länsförsäkringar får man först betala självrisk och sedan en extra summa för att behålla bonusen? Please kom med synpunkter och erfarenheter :Bugar

uzibabe skrev:
Någon som vurpat med sin och har ett hum om hur mkt allting kostar? Hur är det på länsförsäkringar får man först betala självrisk och sedan en extra summa för att behålla bonusen? Please kom med synpunkter och erfarenheter :Bugar

Hade en RF900 som jag la ner i regn i kanske 100 km/h. Såg inte alltför farligt ut, trasiga kåpor, tanken var inte snygg etc...
Lämnade den på verkstaden och de konstaterade att det skulle kosta runt 70.000kr att laga. Jag var glad för helförsäkringen då kan jag säga. :Bugar

De bör dock inte kunna köra med en hur som helst. Summan av premiehöjning för helförsäkring + hög självrisk kan ju leda till att det kanske är billigare att köpa begagnade grejer och acceptera vissa småsaker efter en olycka.

Kollat med andra bolag också?

//daniel

uzibabe skrev:
Jag ringde dem igen och nu fick jag veta att min hoj som är en yzf thundercat inte får tecknas med självrisk på 3000.
Det där låter fel... Be att få prata med någon annan än telefonsäljaren. Dennes chef kan vara ett förslag.

Jag har bara goda erfarenheter av Länsförsäkringar.

har de sagt en sak i telefon och sedan skckar ut papper där det står något annat har du rätt att häva försäkringen. muntligt gäller lika väl som skriftligt (dock en smula svårare att bevisa vid eventuell tvist). Gällande bonusen så förlorar du ingen bonus vid en vurpa där det inte blir personskador eller skador på annat fordon eller egendom, förutom din egen båge. för övrigt så spelar bonusen mindre roll idag. det som avgör mest är vart du bor, hur gammal du är och vilken hoj du kör.

Håller med Onewheeler. u ahr ett muntligt avtal, stå på dig!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP