Jä**a bilistpucko!

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Årets första provtur, från vinterförvaringen hem till lägenheten var nära att sluta i katastrof. En dåre i en mercacombi struntar i väjningsplikten och kör ut framför mig, jag panikbromsar och lägger hojen. Den jäveln kollar på mig, pratar vidare i sin mobil och sticker iväg. Reser upp hojen och bränner efter men tappar honom i ett trafikljus nästan direkt. Såg ej plåten. Tur att jag i princip stod stilla när jag tippade hojen så det blev inga skador. Men faaan vad otäckt...

Finns gott om idioter därute, var själv ute och åkte igår och höll på att bli frontad att ett fyllo i 90 knyck då han bestämde sig för att köra i min fil.

Resultatet blev att jag vejjade ut på vägrenen och klarade mig precis. Fick sig en rejäl funderare då. Tänkte åka efter men polaren jag åkte med märkte inte ett smack så jag orkade inte och han hade förmodligen inte fattat nåt.

stanna inte vid rödljuset.. här är det liv eller död som gäller.. (för merca killen asså, får du tag på han ger jag dig min tillåtelse att mala ner honom till något ätbart.

marst060 skrev:
2105499 Årets första provtur, från vinterförvaringen hem till lägenheten var nära att sluta i katastrof. En dåre i en mercacombi struntar i väjningsplikten och kör ut framför mig, jag panikbromsar och lägger hojen. Den jäveln kollar på mig, pratar vidare i sin mobil och sticker iväg. Reser upp hojen och bränner efter men tappar honom i ett trafikljus nästan direkt. Såg ej plåten. Tur att jag i princip stod stilla när jag tippade hojen så det blev inga skador. Men faaan vad otäckt...

Jag hade faan satt en känga i dörren alltså :mad:

Det är väl inte direkt vanligt med hojar ute vi den här tiden uppe i Luleå :va , alla som inte själv kör hoj kommer inte ihåg att vi hojåkare finns, så varje vår är det samma visa :huvet . som att slå huvet i väggen.
Betrakta alla andra i trafiken som idioter :3freak dvs dom gör säkert det som är mest osannorlikt och farligt för mig. Så kommer det säkert att gå bättre :tummenupp .
Framför allt så är dom flesta som sitter i sin lilla bur med mobiltelefon i högsta hugg dom absolut mest idiotiska :fatta! .

:gnissla Alltid tråkigt med sådant här, ni måste försöka köra som om bilisten "bilisterna" inte ser er! En del ser ju inte en långtradare ens så ..... :)

Har varit ute några dagar och hmm varför kör många utan lyse tänt?? Otroligt viktigt att ha lyset tänt så bilisten ser en, ja jag har själv som bilist varit mycket nära att köra ut framför en svart custom vars förare var helsvartklädd samt inget lyse tänt!! Hmm så nära det var!!

Det är absolut mycket bättre med färggranna sporthojar vars förare har färggranna läderställ men glöm ej ljuset bara!

Kör försiktigt!

Jag jobbar på bilkompaniet i luleå precis i korsningen där du la ner hojen!
Har sålt en bil till en herra idag som såg när du la ner hojen, ska höra om han noterade något regnr på den bil som orsakade detta...
Kom förbi på måndag så har jag svaret, Erik heter jag och jobbar på bilförsäljningen.

trist när sånt händer!!!

Är inte sånt där klassat som smitning och hyfsat straffbart ? Mina hyfsat begränsade rättskunskaper säger mig att det borde vara så, har man orsakat en olycka och drar så är det solklar smitning. Mången är dom bilisterna som fått långfingret när dom gjort dumma saker...

R1-99 skrev:
2106160 Jag jobbar på bilkompaniet i luleå precis i korsningen där du la ner hojen!
Har sålt en bil till en herra idag som såg när du la ner hojen, ska höra om han noterade något regnr på den bil som orsakade detta...
Kom förbi på måndag så har jag svaret, Erik heter jag och jobbar på bilförsäljningen.

trist när sånt händer!!!

Jättebra! Jag jobbar i Piteå så det kan bli svårt att hinna in dagtid men jag kanske kan slå en signal istället?

//Martin

Kunde gått illa för min del med idag då en bilist körde rakt in i en rondell medans hon titta på mig, hade ögonkontakt tur man e vaken själv

tycker du ska anmäla det..
kan hända att du träffar på han i framtiden el likn.
kanske hamnar i dagstidningen som smitning o han kanske känner sig skyldig.
anmäl de sälv till tidningarna efter anmälning..
lule e väl så litet så de hamnar väl på första sidan
:hihi

typ som i s-vall där första sidan kan vara att nu river vi de gamla trädet i stan :rolleyes:

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna