Ixus 40 E-18

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Tänkte bara kolla om det finns någon med kunskap i ämnet trasiga kameror.
Min Canon Ixus-40 visar en felkod "E-18", som tydligen är relaterat till motorn som driver objektivet ut och in.
Enligt de som vet så koster det 2500 pix att skicka in den för att få objektivet utbytt.
Men vad jag undrar är om det kan finnas någon typ av "Resett"-funktion för att nolla felkoder? Ungefär som på Canons kopiatorer och printrar i allmänhet.

Typ "Håll in knappen meny och print samtidigt som du startar kameran i bildvisningsläget".
Ja, ni fattar vad jag menar.

Någon?

Min flickväns ixus blev sådan efter en smäll i golvet. Objektivet hade fastnat halvvägs in/ut.

Hennes far tryckte till det med lagom kraft så det hoppade tillbaka i sitt spår eller vad man ska säga.

Gick den igång sen?
Jag har iofs objektivet indraget redan.
Har försökt att vålda litegrann, men utan resultat.
Min la också av efter en smäll i golvet.
Det första dom frågade på Canon support när jag nämde detta var,"Har den fått en smäll?"

Vad skall man säga? Njaääääeeee, vet jag inte.
Då sa dom, -Ja skicka in den du, vi ser direkt om den åkt i golvet.

Ingen garanti där inte.

Daddy skrev:
2514176 Gick den igång sen?
Jag har iofs objektivet indraget redan.
Har försökt att vålda litegrann, men utan resultat.
Min la också av efter en smäll i golvet.
Det första dom frågade på Canon support när jag nämde detta var,"Har den fått en smäll?"

Vad skall man säga? Njaääääeeee, vet jag inte.
Då sa dom, -Ja skicka in den du, vi ser direkt om den åkt i golvet.

Ingen garanti där inte.

Den funkar skitfint. Som ny, förutom att den klickar vid ett visst ställe när man startar den och objektivet åker ut.

DU är inte ensam om E18-felet. Massor av folk med dig har samma problem. Det finns hela sajter som BARA behandlar E18-felet. Googla på "canon e18 error" så hittar du massor med info och tips på hur du blir kvitt det.

Daddy skrev:
2514140 Tänkte bara kolla om det finns någon med kunskap i ämnet trasiga kameror.
Min Canon Ixus-40 visar en felkod "E-18", som tydligen är relaterat till motorn som driver objektivet ut och in.
Enligt de som vet så koster det 2500 pix att skicka in den för att få objektivet utbytt.
Men vad jag undrar är om det kan finnas någon typ av "Resett"-funktion för att nolla felkoder? Ungefär som på Canons kopiatorer och printrar i allmänhet.

Typ "Håll in knappen meny och print samtidigt som du startar kameran i bildvisningsläget".
Ja, ni fattar vad jag menar.

Någon?

Starstriker skrev:
2514303 DU är inte ensam om E18-felet. Massor av folk med dig har samma problem. Det finns hela sajter som BARA behandlar E18-felet. Googla på "canon e18 error" så hittar du massor med info och tips på hur du blir kvitt det.

Perfekt.
Jag har googlat en del, fast utan att hitta just det här.
Nu har jag nog det jag behöver.
Tackar, bockar, bugar!!!!!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!