Starstriker
Som man googlar får man svar
Tycker att iTunes är himlans bökigt efter att ha vant mig vid Winamp. Men men, nu måste jag använda iTunes av olika anledningar.
Med winamp hade jag ordning och reda på min låtar. Varje album låg i sin egen folder på disken.... men med iTunes !!?!?! Där samlas ju all musik i "Library". Det är ett satans otyg, för det blir en enda röra av all musik och ett helvete att göra nya playlists. Min musik är inte rippad utan nedtankad på olika håll, så filerna har bara ett namn. Ytterst få innehåller info om artist, album, genre etc vilket gör det svårt att sortera på ett vettigt sätt
Nu undrar jag... För att göra en playlist i iTunes, MÅSTE musiken ligga i Library innan ? Fattar inte hur iTUnes har blivit så populärt, för det suger... Eller så är jag extremt korkad bara.
Med winamp hade jag ordning och reda på min låtar. Varje album låg i sin egen folder på disken.... men med iTunes !!?!?! Där samlas ju all musik i "Library". Det är ett satans otyg, för det blir en enda röra av all musik och ett helvete att göra nya playlists. Min musik är inte rippad utan nedtankad på olika håll, så filerna har bara ett namn. Ytterst få innehåller info om artist, album, genre etc vilket gör det svårt att sortera på ett vettigt sätt
Nu undrar jag... För att göra en playlist i iTunes, MÅSTE musiken ligga i Library innan ? Fattar inte hur iTUnes har blivit så populärt, för det suger... Eller så är jag extremt korkad bara.
). Dels har iTunes en databas över alla filer som visas i biblioteket och där i finns alla låtar man nån gång spelat med iTunes samt dess plats på hårddisken. Dels finns också en speciell mapp dit iTunes kopierar låtarna om man har ställt in att den ska göra detta. Den ligger som standard någonstans under en mapp med ditt användarnamn i Documents and settingsmappen. De gånger jag installerat iTunes på en Windows-maskin har jag sökt upp alla mp3-låtar på disken och markerat allt i sökrutan o bara dragit o släppt i iTunes. På så sätt slipper man leta efter var man har sina låtar senare.