iTunes meets Media Center...

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Eftersom jag envisas med att betala för de tv-serier jag laddar ner så tvingas jag stå ut med udda format och kopieringsskydd.
Senaste problemet är att videofiler från itunes (m4v) inte kan spelas i Win Media Center. Jag har lyckats spela upp andra m4v-filer i mediaspelaren, men ingen fungerar inte i Media Center. Videofiler köpta från itunes fungerar inte ens i Media spelaren.

Har provat VLC, men filerna fungerar inte där heller. Laddat ner codecs och ffdshow utan framgång.

Visst kan jag spela upp filerna i itunes, men jag gillar interfacet hos Media Center och att jag kan använda min xbox 360 som extended.

1. Vad ska jag göra för att kunna spela upp videos från itunes i Media Center?
2. Om ovan är omöjligt, vilket är bästa sättet att spela upp videos från itunes på tv:n? Apple-TV är uteslutet....

Supertack på förhand!

:tummenupp

Ladda ner dom igen från nåt vettigt (= DRM fritt) ställe, du har ju betalat en gång redan så ditt samvete borde vara okej med det.

Om inte så kanske du kan få tips från länken nedan, särskilt delen Troubleshooting

If installing ffdshow didn’t do the trick

Men usch va surt, så vill man ju inte hålla på.

Jag vill inte heller konvertera varje video jag laddar ner till ett format MC kan hantera. Kanske får börja där tills någon kommer på nåt smart som löser alla dessa problem... :)

Detta är en av anledningarna till att man inte betala fårn början :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...