iTuens ett måste till iPod?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mitt windows installer krascha = svårt att installera ngt =)

Kan man föra över musik till en Ipod utan iTunes? Alltså bara öppna upp iPoden som ett minneskort och dra/släppa musik till den eller måste det konverteras till något annat via iTunes för att iPoden ska kunna lira? Funderar på en iPod Nano, en grå så att det matchar hojen men det vore ju bra om jag kunde använda den innan man köper en ny dator...

Nej.

Men du kan alltid reparera Windows, det går skitfort. Du måste inte köpa ny dator för att Windows Installer kraschat.

Nej.

Men du kan alltid reparera Windows, det går skitfort. Du måste inte köpa ny dator för att Windows Installer kraschat.

Tro mig jag har försökt, den har ju "brunnit"! ;O) Men har du ngt bra tips på hur man fixar en ny installer så är jag tacksam =) Installera om OS hade jag gjort om jag haft en skiva, köpa nytt OS kan jag lika gärna köpa ny burk... lite så var tankegången.

Men med "Nej" menar du att det inte går att bara dra över musik till iPoden alltså?

Dra över musiken på ett USB minne, formatera datorn, lägg in ett gratis OS.

Kasta iPoden åt helvete och köp en fungerande MP3 spelare som dyker upp som en flyttbar disk när du pluggar in den.

Ipod har två problem. Det första är att det är utvecklingsstört bortom allt att man inte bara kan dra över låtar precis som man vill. Det andra är att du blir indragen i apple-sekten.

Last edited:
Tro mig jag har försökt, den har ju "brunnit"! ;O) Men har du ngt bra tips på hur man fixar en ny installer så är jag tacksam =) Installera om OS hade jag gjort om jag haft en skiva, köpa nytt OS kan jag lika gärna köpa ny burk... lite så var tankegången.

Men med "Nej" menar du att det inte går att bara dra över musik till iPoden alltså?

Har du serienummer så kan du dra ner din Windows-version från valfri piratsite och bränna ut på en skiva. Sen kör du Windows installationsprogram och trycker Reparera när frågan kommer upp.

SharePod funkar säkert kalas—gör det det är det ju bara att åka. iPod Nano är grymt smidigt faktiskt; liten, nätt och med grym batteritid.

Annat tips är gratisversionen av MediaMonkey, samma grej som Itunes och WMP. Brukar vara knivigt om Apple just har uppdaterat din iPOD och utvecklarna inte hunnit med att komma ut med ny version. Annars fungerar det finfint.

Köpa nytt OS är inte jämlikt med att köpa ny dator.
Köper du nytt OS får du ett soprent operativ, medan du får vid köp av dator ett fulfipplat och nerkluttrat operativ som inte fungerar hälften så bra som det borde. Operativet du köpt kan du använda på samtliga datorer i ditt hem både nu och i framtiden, för att få ett problemfritt och avslappnat användande.
Men du väljer själv.

Last edited:
Köpa nytt OS är inte jämlikt med att köpa ny dator.
Köper du nytt OS får du ett soprent operativ, medan du får vid köp av dator ett fulfipplat och nerkluttrat operativ som inte fungerar hälften så bra som det borde. Operativet du köpt kan du använda på samtliga datorer i ditt hem både nu och i framtiden, för att få ett problemfritt och avslappnat användande.
Men du väljer själv.

Fritt översatt;

Köp en mac direkt istället.

Ja burken är det väl iofs inget större fel på men jag ledsna när jag försökte hitta ett vettigt mellanting i PC-världen... Så jag beställde en MacBook Pro i7 istället :D Pillat en del på en äldre MBP C2D med Intel G2 SSD och det går fort så när dom kommer med G3 SSD kommer det gå wicked fast med min nya pjäs! :tummenupp

Troligtvis lite snabbare än detta här:

[YOUTUBE-ID]24JLmd0S0eE[/YOUTUBE-ID]

Wej to go!

Ja burken är det väl iofs inget större fel på men jag ledsna när jag försökte hitta ett vettigt mellanting i PC-världen... Så jag beställde en MacBook Pro i7 istället :D Pillat en del på en äldre MBP C2D med Intel G2 SSD och det går fort så när dom kommer med G3 SSD kommer det gå wicked fast med min nya pjäs! :tummenupp

Troligtvis lite snabbare än detta här:

[YOUTUBE-ID]24JLmd0S0eE[/YOUTUBE-ID]

Mm synd bara att de är våldssega på att leverera så fort man ändrar något från standardspecen. Skickas inom 3 dagar men upp till två veckors leveranstid... Läste på lite och det verkar som den skickas vidare för att anpassas efter det jag beställt och då tar det tid men när man beställer står det bara "Skickas inom 3 arbetsdagar" eller liknande med samma innebörd. Jo det kliar lite i fingrarna.

Sen kommer inte G3 SSD´n tidigast förän i oktober vad det verkar som men det kan man väl leva med, kan jag ju använda en iPod sålänge iaf :tummenupp

Tycker Apple tar väl mycket betalt för tilläggen dessutom, oftast betydligt bättre att ta en billigare standardkonfiguration och lägga till saker själv när det gäller disk och minne. Jag byggde ut minnet i min MBP med Kingston från Dustin, kostade hälften av Apples. Men jag antar att det inte är riktigt 100% vad gäller garanti (från Apple) då.

Tycker Apple tar väl mycket betalt för tilläggen dessutom, oftast betydligt bättre att ta en billigare standardkonfiguration och lägga till saker själv när det gäller disk och minne. Jag byggde ut minnet i min MBP med Kingston från Dustin, kostade hälften av Apples. Men jag antar att det inte är riktigt 100% vad gäller garanti (från Apple) då.

Jo det är sant till viss del, det jag ändra var att jag valde antiglare skärm (matt) då jag hatar flottiga blanka skärmar, pianolack etc. Hade ippphone funnits som matt hade jag lätt valt det.

Problemet är att man vet inte vad Apple stoppar i för minnen och SSD det är det som är kruxet. Visst köper man en "gammal" beprövad modell så finns det väl att läsa på nätet men frågar man Apple själva så är svaret oftast att dom inte vet :va Ram går att hitta billigare, SSD har de bra pris på men där är ryktet att det är skräp det dom pular i och de snabbare (ex Intel och OCZ) är dyrare så det är bara att gilla läget.

Jag får se om jag känner behov av mer än medföljande 4 gb ram, men SSD kommer jag iaf att uppgradera till när G3 kommer, kickass :tummenupp Ska ju vara så enkelt att kopiera över rakt av med Mac där det går att flytta även applikationer rakt av från en disk till en annan. Är väl inget officiellt svar men jag vet en som frågade just om detta och de sa att vet man vad man gör och inte har sönder något vid själva bytet så ska det inte påverka garantin, inget NASA-uppdrag direkt.

Det är inte rocket science vilka minnen det är heller. Kingston har dessutom en konfigurator där du bara anger din dator så får du bara se minnen som passar så ingen förvirring existerar. Kingston testar och garanterar konfigurationen så du hamnar inte i någon situation där ingen vill ta ansvar.

Ska ju vara så enkelt att kopiera över rakt av med Mac där det går att flytta även applikationer rakt av från en disk till en annan.

Riktigt så enkelt är det tyvärr inte, många applikationer (t.ex. Adobes), och framför allt systemfilerna, kan inte kopieras direkt utan måste installeras med installationsprogrammet för att det ska fungera. Som tur är så är det fortfarande ganska enkelt om du har en Timemachine-backup på en en annan hårddisk. Då väljer du bara att återställa från din backup (till din nya hårddisk) när du startar datorn från installationsskivan, så går resten av sig själv.

Jo något sådant var det som sades med ett case o denna där tismaskinen, är inte fullt insatt... ännu =0) Jämfört pc skulle det vara piece af kaka iaf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT