IT's ALIVE!!!

• Thread starter Thread starter oXydex
  • Start date Start date

oXydex

Guest
jappz ni hörde rätt (hoppas jag inte får äta upp det här när den säkert inte funkar när jag kommer hem idag)

Men efter att lite snyggt ha meckat bort autodekompressorn så gick den som en klocka

Stort tack till Craffe som hjälpte mig plocka ihop åbäket och till Ulf Lundin för kloka svar under hopplockandet samt HW som gjorde första insatsen på hopplockningen när vi körde fast

9 veckor utan hoj har känts lite segt men nu har jag förhoppningsvis en lång höst att brumma runt på

/oXydex

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=17357

Vi hittade lite joxx i motorn och sen så har det dragit ut lite på tiden av diverse anledningar. När hojen väl va igång första gången så gick den med ett högt tickande. Ställde man ner den ventil som tickade så ställde den tillbaka sig när man körde runt motorn men motorn startade inte iaf hur man än gjorde

Nu har vi plockat bort anlednignen till att den ställde om sig och nu funkar den klockrent.

Håller tummarna för det iaf då den ska hårdtestas lite mer ikväll om jag nu bara hittar sidokåpan som täcker för luftburken då den är i nått av garaget som jag använt mig av under tiden =)

oXydex skrev:
Nobody knows

och ännu värre: Vi vet inte vart andra halvan är men hittar den inte i motorn iaf

/oXydex

Fan vad tufft ger ju lite mer spänning i livet att åka omkring o ej veta om det kommer en halv bricka till :D

Marals76 skrev:
Fan vad tufft ger ju lite mer spänning i livet att åka omkring o ej veta om det kommer en halv bricka till :D

hehe jo får väl hålla tummarna på att den andra biten åkt ut med avföringen eller nått

:eek:

Marals76 skrev:
Saknar du ninjan?

Jovisst gör man det men XR'en är roligare på många sätt framförallt med all den stadskörning jag kör men ute på landsväg saknar jag den enormt =)

Hur kom du på att tänka så ? =)

oXydex skrev:
Jovisst gör man det men XR'en är roligare på många sätt framförallt med all den stadskörning jag kör men ute på landsväg saknar jag den enormt =)

Hur kom du på att tänka så ? =)

Har ju en vägbåge o motard själv. Skulle inte våga sälja någon då jag troligen skulle sakna den båge något oerhört. Vet ni i varje fall att min kropp ej mår bra att vara utan enstånka.

Marals76 skrev:
Har ju en vägbåge o motard själv. Skulle inte våga sälja någon då jag troligen skulle sakna den båge något oerhört. Vet ni i varje fall att min kropp ej mår bra att vara utan enstånka.

hehe jo det förhållandet är ju det mest optimala

skulle gärna köpa tillbaka min ZX6R och ha både den och min enstånka

de kompleterar varandra rätt bra

Kanske blir så nån dag då när man är rik och har för lite fritid hehe

Är ruggigt dyrt att ha 2 st bara :skrämd Funderar dock på att sälja vägbågen måste bara våga ta steget.

Marals76 skrev:
Är ruggigt dyrt att ha 2 st bara :skrämd Funderar dock på att sälja vägbågen måste bara våga ta steget.

Dyrt att leva och ha roligt samtidigt :crash

får ta ett fläskigt lån och säga att jag ska köpa hus sen så får jag leva på de pengarna i min egen lilla MC-värld :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back