iTrace i1 - GPS-sändare

schysst pryl....lite dyr kanske? synd att inte gsm positionering är mer exakt, då hade ju det varit ett bättre o billigare alternativ?

Gammal telefon + 12-volts laddare + kontantkort med Telia friendfinder = billigare lösning på positionering.

inte så exakt position dock...i alla fall inte när jag testade det, då jag fick en position som var ca 1km från verkligheten

kanske funkar bättre på platser där basstationer sitter tätare ( i större städer??)

jag mailade lite frågor till telia om detta och fick till svar att osäkerheten kunde vara "upp till några kilometer"...

hur funkar friendfinder för er? och vart bor ni?

MVH Martin

iTrace är INTE via GSM utan med GPS. Den RAPPORTERAR med GSM. 10 meter fel i värsta fall. Göm den i ramen under sadeln och koppla den till hojens batteri och om någon kapar kablarna håller den i flera dygn. Dessutom kan du ju logga semestern. Eller spåra tjejen och följa henne på kartan i mobiltelefonen. Kolla själva på itracepunktse

Svar ja. Du kan "parkera" itrace och om den rör sig mer än några meter, vet inte exakt hur många, så får du ett sms-larm. Då kan du säga åt den att hela tiden tala om vart den är. Bara sitta framför datorn eller med mobilen och se vart den tar vägen, i realtid. Oavsett vilket land den drar till (kanske inte kina).

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard