Italienska

Varför inte lacka den i mer klassisk stil, typ Paul Smart eller som en gammal 900 SS? Gult är annars förbannat snyggt på Ducati. Gillade verkligen 748 (???) med gula kåpor och vita fält.
 

Shiiit va' najs!!
Är ingen större älskare av Ducce i vanliga fall men denna skulle jag mer än gärna vilja ha!! (ska säga att det är mest prislappen på service & underhåll som avskräcker mig från att åka D.)
Ska bli intressant att se vad det blir av ditt projekt! Har lagt upp tråden i min favoriter!
Blir det fokus på gata eller bana på bygget?
 
Shiiit va' najs!!
Är ingen större älskare av Ducce i vanliga fall men denna skulle jag mer än gärna vilja ha!! (ska säga att det är mest prislappen på service & underhåll som avskräcker mig från att åka D.)
Ska bli intressant att se vad det blir av ditt projekt! Har lagt upp tråden i min favoriter!
Blir det fokus på gata eller bana på bygget?

Tackar! Hoppas jag får ihop allt igen, så det inte resulterar i en låda skrot och en raderad tråd... :)

Siktet är satt på originalskick med några uppgraderingar. Ingen tillgång till maskiner här så kan inte tillverka några egna lösningar tyvärr. Går den igenom besiktning och registrering är jag nöjd - allt utöver det är en bonus! :)

Service tycker jag inte är mycket dyrare på Ducce än andra märken. Kamremmarna gick på $200, vilket är lite mycket, men olja och filter är samma som det jag häller i Suckan och Husqvarnan (brukar fylla en kartong med olja, filter och delar när jag är i USA och skicka över hit - Motul för $8/l är överkomligt). Nu gör jag jobbet själv och kan tänka mig att en Ducativerkstad ligger lite högre i arbetskostnad, så om man inte har tillgång till mekplats eller bra kvartersverkstad så kan det nog bli dyrt.

Tur att nudlar är så gott... :hihi
 
Nya kanremmar monterade och ventilkåporna lyfta för kontroll av ventilspel. Dubbelt jobb på en desmo, men intressant.

Mindre kul att en insugsventil är för tight på stängningsnocken. Blir till att byta shims om inte någon har ett bättre förslag.

Sotigt på insugsventilerna. Kan det lägga sig i sätet och lägga tryck på stängningsnocken tro...?

ImageUploadedByTapatalk1425827893.271045.jpg
ImageUploadedByTapatalk1425828018.468300.jpg
 
Satte tryck på stängningsvippan och mätte vid öppningsnocken igen - runt 0.02mm i skillnad mellan belastad och ickebelastad. Det får räcka på en desmo, eftersom slitage kommer öka spelet något när motorn fått några mer mil på nacken.

Nu till att sträcka kamremmarna och mäta frekvenser...
 
Sådär, nu börjar vi komma någon vart. Ventiler fixade, ny ram på plats, luftbox och tändningslås monterade.

ImageUploadedByTapatalk1426046434.040063.jpg
 
Nu går det undan! Gaffel, kylare och sving monterade, bultar momentdragna och framlyse/instrument ihopsatt.

Väntar fortfarande på framaxel, så dagens plan är att få dit bakhjul och stöd fram så avgassystem, bakbroms, nedre kylare, etc kan monteras.

ImageUploadedByTapatalk1426378547.775177.jpg
ImageUploadedByTapatalk1426378567.200259.jpg

Var hos lokala nasaren och handlade fett igår och dreglade som vanligt över RH's HD maskiner. Kanske börjar bli gammal, men tycker de är riktigt läckra. Men en kvarts mille...

ImageUploadedByTapatalk1426378662.348948.jpg
 
Elvafika. Rolling chassi som de säger på OCC...

ImageUploadedByTapatalk1426384983.432520.jpg
 
Sådär ja. Då var det dags för kvällsmackan.
Batteriet på laddning - imorn vet vi om jag fick ihop elen rätt...

ImageUploadedByTapatalk1426409046.142383.jpg
 
Inte mycket som hänt i väntan på ny framaxel, men slog till på nya blinkers idag - Rizoma Graffio i svart.
Tanken är att dessa ska hamna bak ihop med en fender eliminator efter besiktningen är klar.

Några rekommendationer på speglar? Gillar Rizoma's Circuit 959 design, men undrar om inte en bar-end spegel blir bättre...? Ens kravet isf är att den inte får sticka ut - smalt mellan bilarna här... :)
 
Jag är full av beundran ! :Bugar Allt detta i en tvåa i Tokyo ...
Hoppas du får ihop den och att den går igenom besiktningen .
 
Nu vill jag inte höra att någon klagar på att de saknar garage.

Hur fungerar det rent praktiskt när du ska få ut hojen ur lägenheten färdigmonterad Lugn? Rymlig industrihiss, markplanslägenhet eller fysiskt bära ner den (om trapphuset är stort nog)?
 
Nu vill jag inte höra att någon klagar på att de saknar garage.

Hur fungerar det rent praktiskt när du ska få ut hojen ur lägenheten färdigmonterad Lugn? Rymlig industrihiss, markplanslägenhet eller fysiskt bära ner den (om trapphuset är stort nog)?

Tack till alla som följer och postar i tråden - detta är ett fantastiskt bra forum!

Tyvärr har jag inte lyckats ladda upp bilder med tapatalk de senaste dagarna - om någon har en lösning på det, dela gärna med er.

Att få ut hojen igen... bor på 20:e våningen, så antingen får den plats i hissen, eller så tippar jag den över balkongräcket. Det finns en större hiss som används vid flytt och jag har intalat mig själv att hojen får plats i den. Däremot måste nog styret av igen för att få hojen igenom tre dörrar på vägen ut ur själva lägenheten.

Tokyo motorcycle show nästa helg - vore fint att åka Ducce dit... ;)
 
Följer tråden med stort intresse. Fortsätter du på det här sättet så ser det ju ut att bli alldeles strålande!:tummenupp
 
Snyggt jobbat! :D

Är bägge dina kopplingskåpor oskadda, isf är jag spekulant på en av dem?
Var ett tag sen jag letade men det har varit svårt att hitta begagnat (och ny magnesium kostar multum...).
Vad kostar frakt från Japan??? :confused:
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top