Italienska valet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är ni glada eller besvikna?
Varför eller varför inte?

Jag är hoppfull. Blir säkert ännu en fiasko regering men det är ändå message delivered.

Sedan är det alltid bra med kvinnor på ledande poster, det vet alla, till och med Strandhäll

Men har hon varit nasse? Krävs det en nasse att stoppa migrationen över Medelhavet?

Nä, nasse är hon väl inte.
När hon var ung verkade hon gilla Mussolini vilket väl då iaf gjorde henne till fascist.
Något som ideologiskt ligger en bit från mig...?
Sedan verkar hon ju, som de flesta, ha mjuknat lite med åldern.
Vi får väl se om hon håller sina ord om EU, aborträtt och avstånd till Ryssland.
Sen är det väl som för alla regeringar, upp till bevis om man kan göra livet för sina landsmän bättre.
Det är ju, eller borde iaf vara, där man skall dömas.

Vi får väl se om hon håller sina ord om EU, aborträtt och avstånd till Ryssland.
Sen är det väl som för alla regeringar, upp till bevis om man kan göra livet för sina landsmän bättre.
Det är ju, eller borde iaf vara, där man skall dömas.

Jag är inte så påläst om vad hon har sagt om EU, aborträtt och ryssland, men tydligen har det tilltalat väljarna.

Det är få politiker som har fattat att det är uppdraget dom har, att göra saker bättre för sina väljare.

Politiker och blöjor ska bytas ofta och av samma orsak....

Jag är inte så påläst om vad hon har sagt om EU, aborträtt och ryssland, men tydligen har det tilltalat väljarna.

Det är få politiker som har fattat att det är uppdraget dom har, att göra saker bättre för sina väljare.

Politiker och blöjor ska bytas ofta och av samma orsak....
Jag var helt okunnig om henne innan vinsten så fick lov att kolla upp lite klipp för att åtgärda det.
Sen tävlade ju varenda kanal i att "definiera henne" efter valet så där fanns mycket att hämta.
Många intervjuade som hade högt ställda förväntningar och var rätt hoppfulla.

Med "sina väljare" hoppas jag du menar alla medborgare och då håller jag med. :)

Jag förstår vad du menar men det kan nog vara bra med längre perioder med samma styrande politiker.
Dels för att få lite kontinuitet och dels för att det brukar, men inte alltid, betyda att den regeringen faktiskt gjort sitt för medborgarna.

Med tanke på hur länge makten hålls i samma händer där lär hon varken göra nytta eller skada.
Italienarna verkar lika upptagna med att skylla problem på omgivningen som många andra. Det vore läge att de blir sin egen lyckas smed.

Det är ju inte första gången Italien som nation har politiker med "tveksam" historik med sig i bagaget.
Vem minns inte Ilona Staller aka Cicciolina för x antal år sedan...?

Fast å andra sidan så är väl knappast Italien unika med att politiker där man kan ifrågasätta deras historik...
:jäs

Det är ju inte första gången Italien som nation har politiker med "tveksam" historik med sig i bagaget.
Vem minns inte Ilona Staller aka Cicciolina för x antal år sedan...?
Ahhh, hon som besvarade besvärliga frågor genom att inte besvara dom utan istället hänga ut en silikon-tutte man fick titta på....
Det funkade, ursprungsfågan glömdes snabbt bort :tuttar

Back