Psychodad
Varför tar semestern alltid slut?
Tvättade nyss hojen och när jag sedan kör iväg så slocknar hela instrumentpanelen. Stannar och "bootar om" men inget händer. Jaja, hojen går iallafall, tänkte jag, och åker vidare hemåt. Efter en bit rusar varvräknaren upp till 10500 och parkerar sig där, samtidigt som alla andra instrument får liv, men fryser vid ett visst värde. Väl hemma på parkeringen slår jag av tändningen, men inte faan slocknar instrumenten för det, utan indikerar glatt 10500 varv, och 66 km/h...
Kopplar ur batteriet och låter den torka, och sen fungerar det igen till min stora glädje.
Nån mer som har sådana här problem? Fårstår att man inte ska spola direkt på känsliga ställen, men nån måtta får det väl vara.
Nåja, lyckades iallafall klura ut att mina bromsskivor fram inte alls är skeva, som jag trodde, utan att det bara var nitarna som håller skivorna som hade fastnat. Efter att ha spolat rent och ryckt i skivorna ett tag så pulserar dom genast mycket mindre. Ska ge dom en omgång till om ett par dar, för att få bort det sista lilla darret i bromsarna, sen är allt som det ska på hojen.
Kanske ska nämna att hojen i fråga är en Mille -02:a också...

Nån mer som har sådana här problem? Fårstår att man inte ska spola direkt på känsliga ställen, men nån måtta får det väl vara.
Nåja, lyckades iallafall klura ut att mina bromsskivor fram inte alls är skeva, som jag trodde, utan att det bara var nitarna som håller skivorna som hade fastnat. Efter att ha spolat rent och ryckt i skivorna ett tag så pulserar dom genast mycket mindre. Ska ge dom en omgång till om ett par dar, för att få bort det sista lilla darret i bromsarna, sen är allt som det ska på hojen.

Kanske ska nämna att hojen i fråga är en Mille -02:a också...