Italienare sökes

Chrull

Medlem
Gick med
26 Jun 2017
Ort
Båstad
Hoj
Moto Guzzi V9 Roamer, DR650se, Scorpa SY250
Som rubriken säger är jag på jakt efter en italienare. Inte en ducati eller annan tvåhjuling utan en livs levande italiensk Luigi.

Lång historia kort: Jag försöker reparera en totalhavererad Beta och har funnit en begagnad cylinder och kolv på subito.it Tyvärr behöver man vara innehavare av ett italienskt telefonnummer för att registrera sig och kontaka säljaren. Om någon här på forumet känner en italienare, eller t.om råkar vara en har jag lagt undan en slant och en flaska Fernet Branca till den som kan vara mellanhand i den här affären.

\Chrull
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som rubriken säger är jag på jakt efter en italienare. Inte en ducati eller annan tvåhjuling utan en livs levande italiensk Luigi.

Lång historia kort: Jag försöker reparera en totalhavererad Beta och har funnit en begagnad cylinder och kolv på subito.it Tyvärr behöver man vara innehavare av ett italienskt telefonnummer för att registrera sig och kontaka säljaren. Om någon här på forumet känner en italienare, eller t.om råkar vara en har jag lagt undan en slant och en flaska Fernet Branca till den som kan vara mellanhand i den här affären.

\Chrull
Jag kan inte italienska men jag älskar fernet. 🥹
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som rubriken säger är jag på jakt efter en italienare. Inte en ducati eller annan tvåhjuling utan en livs levande italiensk Luigi.

Lång historia kort: Jag försöker reparera en totalhavererad Beta och har funnit en begagnad cylinder och kolv på subito.it Tyvärr behöver man vara innehavare av ett italienskt telefonnummer för att registrera sig och kontaka säljaren. Om någon här på forumet känner en italienare, eller t.om råkar vara en har jag lagt undan en slant och en flaska Fernet Branca till den som kan vara mellanhand i den här affären.

\Chrull
Finns appar för det där, typ 2Number (iPhone) mfl. Du väljer vilket utländskt nummer du behöver. Kostar 300kr eller nåt om året, pengarna används sen som krediter att ringa/smsa för
 

Chrull

Medlem
Gick med
26 Jun 2017
Ort
Båstad
Hoj
Moto Guzzi V9 Roamer, DR650se, Scorpa SY250
Jag kan inte italienska men jag älskar fernet. 🥹
Ja fernet både smakar och gör gott.

Finns appar för det där, typ 2Number (iPhone) mfl. Du väljer vilket utländskt nummer du behöver. Kostar 300kr eller nåt om året, pengarna används sen som krediter att ringa/smsa för

Ja jag har börjat överväga en sådan lösning. Italienare verkar vara sällsynta på våra breddgrader.:gnissla
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja fernet både smakar och gör gott.



Ja jag har börjat överväga en sådan lösning. Italienare verkar vara sällsynta på våra breddgrader.:gnissla
Jag vet en restaurang där alla som jobbar kan bara italienska, kul om det kan vändas till något positivt. Gå dit och köp pizza, meno male på Hantverkargatan
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Försök med Italienska Föreningen (Facebook) - chansa o be om hjälp
(föreningens profilbild är kanske inte så lovande - bara en massa tanter - men vem vet, de kanske har gott om tid att hjälpa till)

Finns hemsida också casadegliitaliani.wordpress.com
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top