Italian Import

• Thread starter Thread starter rollex
  • Start date Start date
zaya skrev:
2200755 Cool design :tummenupp och bra priser, men det är inte så många hojar :va ...
MVH /Zaya
Tror att man kan tipsa gubben vilken hoj man är intr. av så kan han fixa det :tummenupp

jag köpte min Falco -02 där för tre veckor sen!

Inga problem över huvud taget. Lite tveksam till serviceboken jag fick, men annars grymt bra affär! :banana

Kändes lite jobbigt att han inte ville registreringsbesikta hojen, det var ju inte utan att jag tänkte att den kanske var stulen eller att det saknades nåt papper eller nåt skit.
Han sa: No problem, 100% sure.. tacka fan för det! :gnissla

När jag skulle hämta hojen åkte jag tåg till Sala och han hämtade mig på stationen, då fick jag höra lite mer om honom. Han föklarade att registreringsbesiktingen inte var en lönsam affär för honom. På registreringsbesiktningen finns det ingen drop in och det går inte att boka tid för flera hojjar samtidigt. Han vill importera hojjar och sälja dom snabbt så att han åka på ny turné. Alltså han säljer dom billigt och oregistrerade!

Jag förstod honom ännu bättre när jag skulle boka tid för besikting.. Kötiden till en sådan besikting var över en månad i hela mellansverige!
Men med flyt och hjälp av en mycket vänlig själ så lyckades jag fixa en tid väldigt snabbt. Tack du på bilprovningen! :Bugar

Alla papper var i sin ordning och jag fick edast en anmärkning om att reflexen skulle på! *Pust!*

Han håller bra priser och har fina hojjar. Det råder inga tvivel!

Jag rekommenderar honom!

Grattis till hojen ...

Mamma mia! skrev:
2204550

När jag skulle hämta hojen åkte jag tåg till Sala och han hämtade mig på stationen, då fick jag höra lite mer om honom. Han föklarade att registreringsbesiktingen inte var en lönsam affär för honom. På registreringsbesiktningen finns det ingen drop in och det går inte att boka tid för flera hojjar samtidigt. Han vill importera hojjar och sälja dom snabbt så att han åka på ny turné. Alltså han säljer dom billigt och oregistrerade!

Lönsam affär med registreringsbesiktningen …
Handlar nog om att han inte vill ha skattemyndighetens ögon på sig.

Eller så har jag fel, tittar man på Internetsidan så ser det ut som en affärsverksamhet och är han näringsidkare så är det garanti på prylarna.

SirCastic skrev:
2204600 Lönsam affär med registreringsbesiktningen …
Handlar nog om att han inte vill ha skattemyndighetens ögon på sig.

Eller så har jag fel, tittar man på Internetsidan så ser det ut som en affärsverksamhet och är han näringsidkare så är det garanti på prylarna.

Tack!

Det är mycket möjligt han förutom krånglet med besiktningen dessutom vinner att slippa skattemasen.
Han sa någonting om att han var moms~nånting. Minns interiktigt, och så pratar han inte så bra svenska heller (Belgare i botten). Jag såg bara hojjen och priset.
Garanti fick jag inte. Var inte på tal, och jag är nöjd!

Men rätt ska vara rätt!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back